RCD w starej instalacji

Witam! Nie jestem z zawodu elektrykiem, ale sprawami elektrycznymi w domu zajmuję się sam cały czas. Mam starą instalację dwuprzewodową i gniazdka bez uziemień, zastanawiałem się, czy warto założyć na takiej instalacji wyłącznik RCD 30 mA? Ale, trafiając na Waszą stronę doszedłem do wniosku (po zamówieniu u Pana Jacka na ise.pl i przeczytaniu: Budowa, sterowanie i badania wyłączników różnicowoprądowych), że nie tyle warto, co trzeba. Tym bardziej, że GZE wymieniał instalację pomiędzy transformatorem 6 kV/0, 4 kV a blokami na osiedlu gdzie mieszkam i do każdego bloku wchodzi sieć pięcioprzewodowa a do każdego mieszkania sieć trzyprzewodowa L, N i PE. Powiem więcej, do większości mieszkań wchodzą przewody Cu 3 x 2, 5 mm

Witam.

Ale, trafiając na Waszą stronę doszedłem do wniosku (po zamówieniu u Pana Jacka na ise.pl i przeczytaniu: Budowa, sterowanie i badania wyłączników różnicowoprądowych), że nie tyle warto, co trzeba.

Jasne, że warto, a nawet konieczne (dla gniazd) - w INSTALACJI z przewodem PE.
Jak kolega zapozna się z zawartością kosza, i tematami typu “RCD w TN-C” , “TN-C a różnicówka”, wówczas zrozumie.
W kuchni, łazience również instalacja dwuprzewodowa ?

Dziękuję, do kosza zajrzę, pozdrawiam - opiki

Witam,
Nie wolno stosować RCD w TN-C.

Ja, mam sieć TN-S lub TN-C-S (jeszcze się dowiem przed montażem RCD) a jeśli mamy sieć TN- C, to na smym koniuszku tej sieci robimy sobie wyspę, enklawę lub kolonię TT i wtedy już można zamontować RCD. Pozdrawiam - opiki

Dwuprzewodowa instalacja TN-C-S lub TN-S??

Z całym szacunkiem ale to jest jakaś nowość??

Ciekawe w którym miejscu będzie uziom np. dla pralki?

Coś tu kolega strasznie pomieszał…

Nic nie pomieszałem, chodzi o to, że do mieszkania wchodzi instalacja trzyprzewodowa L, N i PE a dalej w domu jest instalacja dwuprzewodowa i, czy zastosowanie RCD 30 mA w tej sytuacji ma sens w przypadku porażenia człowieka? Pozdrawiam - opiki