Szanowni Panowie w czasie pożaru mieszkania w pogożelisku ujawniono zwinięty wielokrotnie na drewnianym klocku przewód elektryczny do którego podłączone były tzw. “złodziejki” (dwie sztuki) jedna w drugą, do których nastepnie przyłączone były przewody 4 urządzeń elektrycznych (patrz zdjęcie).
Mam Pytanie do Panów Elektryków. Jakie zjawisko elektryczne zachodziło w zwiniętym przewodzie i co takie zjawisko mogło spowodować? Czy mogło powodowac jakieś działanie niekorzytne?
Dodam, że bezpiecznik topikowu zabezpieczający mieszkanie, w któym ujawniono w/w prowizorkę był watowany a metalowa podstawa bezpiecznika posiadała wypalone dwie dziury wielkości główki od szpilki.
Pozdrawiam
Proszę mnie żle nie rozumieć. Daleki jestem od tego aby robić komukolwiek jakieś sprawdziany. Ja nie jestem elektrykiem stąd nie znam fachowo zachodzących procesów. Jeżeli można coś fachowo na ten temat napisać do zachęcam Państwa do tego, za co z góry dziękuję. Dla mnie będzie to bardzo interesujące.
Pozdrawiam
arson40
ludzie widząc taki efekt zwykle mówią: tak to była przyczyna pożaru na 100%, zwarcie w przedłużaczu czy odbiorniku lub duże przeciążenie, a jak bezpieczniki watowane prąd zrobi reszte
ale nie musiało tak być, tak samo wyglądałby ten przedłużacz po pożarze z innej przyczyny i wcale nie musiałby być włączony do prądu
pozdrawiam
ps
inna przyczyna to np.niedopałek rzucony gdzieś do kosza
A jaka może być inna przyczyna ? Czyżby zaindukowało się w nim jakieś napięcie ? Mnie też ciekawi co mogło spowodować pożar tego przedłużacza,oprócz przeciążenia lub zwarcia ?
przyczyną porzaru było przeciażenie tego przedłuzacza
w stanie zwiniętym ma kilkukrotnie mniejszą obciazalnosć ze wzgledu na kiepskie odprowadzanie ciepla (poszczególne zwoje przewodu ogrzewaja sie nawzajem zamiast oddawać ciepło do otoczenia)
porządne przedłużacze mają podawane dwie wartosci mocy jakie mogą przenosić -w stanie zwinietym i całkowcie rozwiniętym