Przeróbka instalacji TN-C na TN-S

Witam serdecznie :slight_smile:
Kupiłem domek jednorodzinny na wsi i remontuję go pomalutku. Obecnie przyszła kolej na instalację elektryczną. Jestem elektrykiem, więc chcę zrobić to sam ale w pracy mam do czynienia z siecią IT od 23 lat ( kopalnia ). Z sieciami TN-C i TN-S rzadko kiedy, więc dlatego piszę do was z prośbą o pomoc. Mam nadzieję, że z waszą pomocą uda mi się przerobić tą instalację. Ale na początek dane :
sieć napowietrzna, czyli od słupa do głównego przyłącza kabel leci linią napowietrzną. Sieć na wsi to TN-C, czyli przewody L i PEN. Obecnie instalacja wygląda tak:

A więc trzeba przerobić na TN-S rozdzielając PEN na PE i N. Tylko czy mogę to zrobić w rozdzielnicy licznikowej wewnątrz budynku :

czy koniecznie musi być zrobione w przyłączu kablowym na zewnątrz, czyli tak:

Dobrze by było, jakby można zrobić tak, jak w drugim przypadku, bo jakbym miał to robić tak jak na ostatnim schemacie, to musiałbym wymieniać skrzynkę przyłącza no i wzywać energetykę do tego.
Ochronniki napięć to oczywiście B+C. Przewód od przyłącza głównego do rozdzielnicy licznikowej będzie wymieniany bo obecnie jest aluminiowy. Planuję dać 2x lub 3x 6mm. Przy okazji pytanie - jakim przekrojem poprowadzić przewód do złącza kontrolnego, jaki przekrój powinien być od ochronników do szyny PE w rozdzielnicy?
Aha - odległość przewodów od słupa do przyłacza to 15 metrów, a od przyłącza do rozdzielnicy licznikowej to 8 metrów.
Z góry przepraszam za rysunki, ale rysowałem je odręcznie.
No i jak coś jest źle, to od razu krytykujcie, to poprawię.

Chyba miało być przepięć .

Jeśli kolega jest elektrykiem w co trochę wątpię, to musi wiedzieć jaki przekrój musi mieć przewód PEN (wymóg obligatoryjny) bo w tym miejscu taki będzie .

Złącze kontrolne to jest w odgromówce .

Odległości tu nic nie mają do sprawy.