Praca generatora synchronicznego w sieci sztywnej

Witam serdecznie wszystkich

Czy kotoś mógłby w bardzo prosty sposób wytłumaczyć dlaczego w momencie deficytu energi czynnej w sieci szywnej spada częstotliwość tej sieci.
Jestem uczniem tech elektrycznego i jakoś trudno mi sobie to zjawisko wyobrazić.

Pozdrawiam

Marek

Witam

Postaram się to prosto wytłumaczyć.

Deficyt mocy czynnej - to pojęcie oznacza zjawisko gdzie więcej mocy jest pobieranej przez odbiorniki niż wytwarzanej w generatorze.
W tym momencie generator jest bardzo obciążony, spada jego prędkość obrotowa(wirnika) a co za tym idzie- częstotliwość. I to tak po krótce.

Gdy generator zostanie odciążony np. nagle zostaną wyłączone odbiory lub ważna linia przesyłowa łącząca go z systemem, wtedy jego prędkość obrotowa wzrośnie.

Witam

Oczywiście iż w momencie zwiększonego poboru mocy czynnej będzie spadek częstotliwości. Pytanie jest i prośba o pomoc w wytłumaczeniu dlaczego tak się dzieje. Dlaczego większy prąd płynący przez stojan(twornik) generatora powoduje spowolnienie wirnika generatora. Chodzi mi o pomoc w wyjasnieniu zjawisk magnetycznych zachodzących w generatorze.

Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam

Marek

Czy nikt nie jest w stanie mi pomóc ?

Pozdrawiam
Marek

Witam

Polecam tą stronę: http://zse.kom.pl/dydaktyka/maszyny/masz_synchr.htm. Może to coś koledze pomoże.

Yanc

Witam!
Zjawiska zachodzące w generatorze są dość skomplikowane i aby dowiedzieć się wszystkiego dokładnie, należałoby dokładnie przestudiować odpowiednią literaturę.
W baaardzo, bardzo wielkim skrócie wpływ obciążenia na częstotliwość można wytłumaczyć w taki sposób: