Podlaczenie roznicowki - zalisanie od góry czy od dołu?

Dzien Dobry,
ostatnio wymienialem roznicowke - Fael P302 (instalacja jednofazowa w mieszkaniu w bloku). Stara byla podlaczona odwrotnie niz przyklad w instrukcji dolaczonej do nowej roznicowki, tzn. L i N byly podlaczone odwrotnie. Dlatego mam pytanie, czy ma to jakies znaczenie dla poprawnego dzialania roznicowki. Dodatkowo zastanawiam sie czy sa okreslone “wejscia” i “wyjscia”, czy tez prad mozna podac i odebrac po dowolnej stronie roznicowki. Spotkalem sie z opinia, ze roznicowka ma wejscie na gorze, a zwykle bezpieczniki na dole. Czy to prawda? Jaki to moze miec wplyw na poprawne dzialanie roznicowki?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.
Elst

piszesz w > Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
prawda jest taka wyłącznik różnicowoprądowy jest wyłącznikiem bezpieczeństwa od jego prawidłowego działania zależy życie Twoje i rodziny. Nie można samodzielnie brać odpowiedzialności za bezpieczeństwo bliskich nie mając pojęcia.
Po zainstalowaniu takiego wyłącznika elektryk z uprawnieniami wydaje oświadczenie że urządzenie pracuje poprawnie. Czym chcesz to zbadać jak nie wiesz jak podłączyć?

Nasz kolega z forum rysiu 71 napisał
"nasze rady w twoim wykonaniu mogą doprowadzić do nieszczęścia.

Moja rada zaprosić elektryka z urządzeniem pomiarowym który zainstaluje poprawnie i pomierzy.
pozdrowienia
STANCA

Witaj
Na początek polecam temat : http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=9124&highlight=
Jak sam temat wskazuje dowiesz sie baaaardzo dużo na temat RDC :wink:
A tak na poważnie.

Stara byla podlaczona odwrotnie niz przyklad w instrukcji dolaczonej do nowej roznicowki, tzn. L i N byly podlaczone odwrotnie.

Różnicówki różnych firma mają inne wyprowadzenia. Czasami L jest po lewej a czasami po prawej stronie.