Po co dział: " Nie jestem elektrykiem, proszę o pomoc:

Witam
Chcę poruszyć temat bezsensowności działu wymienionego w tytule wątku.
Może należałoby go całkowicie zlikwidować, skoro nasza wiedza i tak ma być owiana tajemnicą, a jakakolwiek porada i tak kończy się słowami :
"Ponieważ do wykonywania prac przy urządzeniach, instalacjach i sieciach elektrycznych wymagane są oprócz podstawowej wiedzy odpowiednie świadectwa kwalifikacyjne. Po wykonaniu należy zweryfikować skuteczność ochrony. Wreszcie udzielanie porad dla laika bez oględzin na miejscu jest szkodliwe. Takich porad Kolega może udzielać na innych “fachowych” forach budowlanych.

Rady udzielane na tym forum mogą jedynie pomóc dla osób które chcą wezwać fachowca i upewnić co do zaleceń."

Czy ludzie z kręgu “laików” mają, wobec powyższego cytatu, po co wchodzić na to forum, a jednak oczekują od nas zrozumienia tematu i ukierunkowania w dalszym działaniu. Nikt z “laików elektrycznych” nie wyklucza wezwania fachowca, a my powinniśmy tylko to o tym przypominać i namawiać. Szkodliwym wg mnie jest wykonanie instalacji bez żadnej wiedzy, żadnej porady i żadnych zasad, a szukanie pomocy należy (uważam) promować . Zgadzam się i podkreślam to w każdym moim poście, że bez uprawnionego elektryka nie można wykonywać prac elektrycznych.

Proponuje aby koledzy Moderatorzy forum podjęli tą dyskusję oraz może i decyzję o utrzymaniu lub likwidacji wspomnianego działu.

Pozdrawiam

Witam

Ten dział został zaproponowany bardzo dawno by ludzie bez wiedzy w zakresie elektryki nie wchodzili we wszystkie tematy i nie robili bałaganu.
Jest teraz od wielu lat w miarę dobrze. Mamy orłów w jednym miejscu, chociaż od czasu do czasu usiłują wciskać się w tematy dla fachowców, ale takich rozpoznajemy.

STANCA

Czy ja dobrze rozumiem, Kol. STANCA, czy ten dział stworzono dla “świętego spokoju” forumowiczów fachowców?
Może lepiej ograniczyć dostęp osób z poza grona elektrycznego do tego forum, a skierować ich na :