Obliczenia wytrzymałości słupów linii napowietrznej

Witam szanownych Kolegów

Jestem początkujący w temacie, staram się zgłębić zagadnienie doboru słupów linii napowietrznej nN. Muszę obliczyć wytrzymałość słupa krańcowego linii, słup bez przyłączy, oprawy etc. Zgodnie ze wzorem z katalogu do projektowania linii siła działająca na słup jest wypadkową siły naciągu przewodu Np i obciążenia słupa wiatrem Ps. Odczytuję siłę naciągu w tabeli naprężeń i naciągów, zgodnie z danymi: Typ i przekrój przewodu oraz długość przęsła. I teraz moje pytanie. Czy przy obliczaniu wytrzymałości słupa istotna jest jedynie długość przęsła pomiędzy ostatnim słupem przelotowym i słupem krańcowym? Tzn. bez znaczenia jest tutaj fakt, czy linia wygląda tak: Krańcowy->Przelot->Krańcowy czy tak Krańcowy->Przelot->Przelot->Przelot->Przelot->Krańcowy?
Proszę o odpowiedź na moje pytanie, rad byłbym niezmiernie, gdyby udało mi się przy tym uzyskać wyjaśnienie, czy przy obliczaniu słupa krańcowego istotna jest długość przęsła, czy długość całej sekcji?

Pozdrawiam serdecznie
Przemek

Zadał kol. dwa pytania:

Dwa pytania dotyczą jednego zagadnienia.
Przewody linii napowietrznej działają na słupy w dwóch kierunkach: poziomym i pionowym.
Poziomo na słup działa siła spowodowana przede wszystkim naciągiem przewodów. Siła ta nie zależy od długości przewodów i jest taka sama w całej sekcji - czyli pomiędzy słupami, na których przewody są zamocowane uchwytami odciągowymi.
Jest to siła decydująca o doborze wytrzymałości słupa.
Pionowo na słup działa przede wszystkim siła ciężkości przewodów i ta jest zależna od długości przęsła. Jest to siła decydująca o doborze wytrzymałości osprzętu - haków.
Z powyższego wynika, że na dobór słupa krańcowego decydujący wpływ ma naciąg przewodów, a nie rozpiętość przęsła czy sekcji.