Jestem laikiem , stąd moje pytanie. Chodzi o to , że muszę podłączyć dwie świetlówki typu PL-S 9w/10/2P tak , żeby świeciły . Jakiego mam użyć statecznika? Do tej pory miałem podłączony statecznik FL-2000 (1 x 18-20W do obydwu jeden) i świetlówki szybko się wypalały (po jakimś krótkim czasie nie chciały się już świecić). Czy ja popełniłem jakiś błąd , czy te świetlówki są do d… ? Proszę o szybką odpowiedź.
Witam!
Laikom proponuję zawsze gotowe wyroby w sklepie.
Są w sprzedaży gotowe lampy na dwie miniaturowe świetlówki, wówczas wystarczy włączyć wtyczkę do gniazdka.
-Tworzyć samemu układy bez nadzoru nauczyciela czy uprawnionego elektryka jest po prostu niebezpiecznie.
-W sklepach można dobrać kompletnie wszystko.
-Pozdrawiam!
-Edward W.
P.S
-Miała być szybka odpowiedź, to jest.
Proponował bym użyć elektroniczny układ zapłonowy świetlówki.
Znakomicie wydłuża ich żywotność.
Odnośnie wypowiedzi niejakiego EDI to już kilka razy w swoich wypowiedziach dawał wyraz swojego zarozumialstwa. Ten typ tak ma.
Witam!
Niejaki lema napisał:
„Odnośnie wypowiedzi niejakiego EDI to już kilka razy w swoich wypowiedziach dawał wyraz swojego zarozumialstwa. Ten typ tak ma.”
Przytaczam moją wypowiedź w tym temacie:
„Laikom proponuję zawsze gotowe wyroby w sklepie.
Są w sprzedaży gotowe lampy na dwie miniaturowe świetlówki, wówczas wystarczy włączyć wtyczkę do gniazdka.
-Tworzyć samemu układy bez nadzoru nauczyciela czy uprawnionego elektryka jest po prostu niebezpiecznie.
-W sklepach można dobrać kompletnie wszystko.
-Pozdrawiam!
-Edward W.
P.S
-Miała być szybka odpowiedź, to jest.”
-Facet (-nie elektryk) coś kombinuje sam i Elektrycy mają mu w tym pomagać.
-Jak można komuś radzić w jakimś temacie, skoro Laik chce zamontować taki układ np. nad akwarium, czyli bezpośrednio nad wodą.
-Znane mi są układy oświetlenia akwarium, gdzie bańka żarówki na 220V zanurzona jest w wodzie i obrastając glonami służy jako karmnik dla rybek (-glonojadów).