Jak podłączyć ogrzewacz wody w prysznicu?

Witam wszystkich.
W domu wolnostojącym(układ zasilania TN-C) jest wydzielone pomieszczenie na prysznic.Zamontowałem tam przepływowy ogrzewacz wody.Czy mogę zastosować RCD?Jeżeli tak,to jak powinien wyglądać schemat połączeń?
Pozdrawiam i proszę o pomoc

Czy ja dobrze rozumiem temat ???

Kolega zamontował podgrzewacz wody w prysznicu ???

A gdzie go miałem zamontować? W kuchni? Jest to urządzenie do prysznica,kupione w sklepie,wyprodukowane w Polsce,marka Biawar-6

Ja tu widzę klasyczny układ TN-C + RURA :slight_smile:

Jako, że napisałeś w dziale Nie jestem elektrykiem, proszę o poradę
proponuję poczytać co Admin napisał:
Zalecenie aby wezwać Elektryka z uprawnieniami zawsze wynika z troski o Twoje bezpieczeństwo. Jeżeli nie rozumiesz tego co robisz - nie ryzykuj życia!

Jedną poradą nie zostaniesz elektrykiem, a możesz sprowadzić zagrożenie dla rodziny i mienia.
Łazienka to najbardziej niebezpieczne miejsce w domu. Instalacje i podłączenie urządzenia powinien wykonać fachowiec.

Nawet po prawidłowym podłączeniu potrzebne są badania czy instalacja nadaje się do pracy.
STANCA

"Dostępne są wersje umywalkowe i prysznicowe oraz jednofazowy ogrzewacz przepływowy ciśnieniowy, który może obsługiwać dwa punkty poboru wody (pod warunkiem, że nie są wykorzystywane jednocześnie obydwa punkty poboru wody i są one wyposażone w odpowiednią armaturę, np. drobnostrumieniowy perlator wylewki czy też drobnostrumieniową rączkę prysznicową). "

Ciąg dalszy na: Podgrzewacz do wody elektryczny, przepływowy | Nibe-BiawarBiawar.com.pl

Tak, tak, mało który przeciętny elektryk wie (dobrzy wiedzą), że są “prysznicowe przepływowe podgrzewacze wody”.

,Nawet po prawidłowym podłączeniu potrzebne są badania czy instalacja nadaje się do pracy.
STANCA[/quote],
A jakie jest prawidłowe podłączenie?

Właśnie
znać fachowca
a według Ciebie można zstosować RCD?ewentualnie inne środki ochrony przeciwporażeniowej?

Witam!