Elektrotechnika Studia

Dzień dobry. Jestem studentem drugiego roku pewnej polskiej Politechniki, nie mam żadnej praktyki, jestem po technikum, ale technikum z śmieciowym zawodem, do którego nie chcę nawet wracać. Mam prawo jazdy B i w sumie tyle.
Studia jak to wiadomo co można się nauczyć :laughing:. Dlatego, planuje “szkolną” naukę zakończyć na inżynierze i zacząć prawdziwą naukę fachu .
Co robić dodatkowo aby nie zostać bez pracy w zawodzie gdy skończy się inżyniera?
Nie mówie o cudownej pracy, pinć tyś., ale w zawodzie.
Sep do 1kV planuje zrobić na wiosnę, ale nie wiem co jeszcze warto.

Kolego, jeśli studiujesz na studiach dziennych, to niewiele możesz teraz zrobić przed ukończeniem ich, natomiast jeśli studiujesz niestacjonarnie, to powinieneś poszukać sobie pracy w zawodzie i zacząć najlepiej od stanowiska montera, żeby powoli móc przejść wszystkie szczeble kariery, jeśli ambicji Ci po drodze nie zabraknie. Nauki wbrew pozorom też nie można za bardzo lekceważyć, ponieważ teoria bardzo się przydaje gdybyś chciał zostać inżynierem w pełnym tego słowa znaczeniu…

Dzienne, a właściwie to już dzienno-nocne i weekendowe :laughing: . Myśle, aby odbębnić te dwa lata, SEP do 1kV, jakieś praktyki,może po znajomości, aby coś zobaczyć konkretnego i szukać pracy coś w stylu montera na początek. Dobry pomysł?

Wyjścia do kariery moim zdaniem masz dwa:

1. Po pierwsze - primo - skończyć jeszcze magistra i potem zacząć szukać praktyki w firmach elektrycznych pod kątem nadzoru, lub projektowania. Tak jest po inżyniersku ( magistersku ) :slight_smile:
  2. Po drugie - secundo - skończyć inżyniera, zrobić w międzyczasie SEP 1kV i rozpocząć pracę jako monter.
    Tylko po co Ci wtedy te studia… Idź do pracy już jutro. Elektryków potrzeba na rynku. :slight_smile:

Pozdrawiam i myślę, że wyraziłem się dosyć jasno :slight_smile:

Można prosto po studiach iść do nadzoru. Tylko co to za nadzór, który ma głowę pełną teorii a pojęcia o praktyce mniej niż zero.