Wyłącza mi bezpiecznik różnicowy

Witam, nie jestem elektrykiem, ale szukam pomocy.
Na święta przyjechał do nas brat i wieczorem w sobotę, przy kolacji, nagle, nie wiadomo z skąd, wywaliło bezpiecznik różnicowy. Normalnie siedzieliśmy w jadalni przy stole i zgasło światło. Normalnie go załączyłem bezpiecznik różnicowy. Później w nocy, znowu była awaria podobna, tata bezpiecznik załączył ale rano jak wstał, to znowu był wyłączony.
W niedzielę, za dnia, kilka razy, nie liczyłem ile, też była taka sytuacja. Wieczorem natomiast pojawił się problem poważniejszy. Bezpiecznik, po wyskoczeniu, nie chciał zaskoczyć, musiałem wyłączać jeden obieg, różne próbowałem, nawet ten najmniej obciążony, i mogłem prąd włączyć, a potem ten obieg. Sytuacja cały czas się powtarza, nawet wystarczy włączyć światło w ubikacji czy jakieś urządzenie elektryczne i już bezpiecznik siada.
Czy ktoś może mi powiedzieć, co może być przyczyną?

Kilak pomocnych informacji:

1. Czas w pomiędzy wyskakiwaniem bezpiecznika jest nieregularny.
  2. Wyskakuje tylko bezpiecznik różnicowy i żaden inny.
  3. Instalacja była zakładam 8, 9 lat temu, jak budowaliśmy dom.
  4. Instalację zakładała fachowa firma.

P.s.
Do tej pory, jak pojawiała się awaria, to wyskakiwał również bezpiecznik z danego obiegu i łatwo znajdowaliśmy awarię.

Witam. nie ma czegoś takiego jak bezpiecznik różnicowy tylko wyłącznik różnicowoprądowy. Przyczyna zadziałań może leżeć zarówno po stronie instalacji jak i po stronie wyłącznika.

W opisanej sytuacji nalezy przeprowadzić dokładne oględziny instalacji czy nie ma gdzieś uszkodzonej izolacji przewodow. A jak to nic nie da to najlepiej zawezwac elektryka lub wykonać pomiar rezystancji izolacji dla wszystkich obwodow chronionych przez ten wyłącznik oraz sprawdzenie poprawności działania wyłącznika specjalnym miernikiem. Za taki stan rzeczy moze tez odpowiadac obecność urządzeń o dużym upływie pojemnościowym

Witam!