Wykonywanie pomiarów a działalność gospodarcza

Witam, jestem elektrykiem w dużej firmie produkcyjnej, posiadam świadectwo E i D do 1kV łącznie z pomiarami. W pracy zajmuję montażem i pomiarami instalacji i maszyn. Moje pytanie brzmi czy mogę jako osoba prywatna z takimi uprawnieniami i sprzętem pomiarowym wykonać pomiary odbiorcze instalacji elektrycznej we własnym domu nowo wybudowanym? Czy może musi to wykonać osoba posiadająca firmę działającą w tym zakresie lub pracownik takiej firmy?

Pomiary zrobić możesz (o ile zdajesz egzamin co 5 lat w przeciwnym wypadku nie). Pomiary te dołączysz do oświadczenia, które podbija osoba z uprawnieniami budowlanym, a nie Ty. Działalność gospodarcza nie ma tutaj znaczenia – to nie US.

Nie wszędzie wymagane są Uprawnienia Budowlane. Do ENERGA..
wystarczy świadectwo ,D, z pomiarami, aby podpisać oświadczenie.

Koledze “kodyl” chodziło o odbiór w NB a nie w ZE.
Do Starostwa trzeba mieć UB (lub zaprzyjaźnionego człowieka z UB) a do ZE niekoniecznie ( zależy od operatora). Do PGE trzeba mieć UB.
A pomiary możesz zrobić bez prowadzenia działalności. Wystarczy, że ktoś z UB będzie miał działalność.

Dokładnie, chodzi mi o Nadzór Budowlany, konkretnie o odbiór nowego budynku. Czyli konieczne jest i tak poświadczenie kogoś z UB?

Raczej bez UB się nie obędzie.

Znowu kolega w błąd wprowadza – tu nikt nie musi mieć działalności to nadzór budowlany nie skarbówka.

OK. Może być bez działalności. Ale chociaż umowa cywilno-prawna powinna być. Znam przypadki sprawdzania przez skarbówkę takich oświadczeń po donosach “życzliwych”.
I nie rozumiem wyrażenia “znowu”. Czyżbym notorycznie, wg kolegi bezpiecznik123 wprowadzał w błąd?

Formalnie powinna być osoba z UB i DG jednak samo D+pomiary często wystarczają w PINB i/lub ZE. Wszystko zależy od rejonu, zwyczajów lub szczęścia :slight_smile: