Dzień dobry wszystkim,
Na początku dodam, że teoretycznie elektrykiem z zawodu jestem, lecz młodocianym i robię w delikatnie innej branży ale też z prądem także BHP i jak się nie zabić ogarniam.
Mam taki problem u siebie w domu gdyż od dłuższego czasu nieregularnie wybija mi bezpiecznik b16.
Wiszą na nim m.in. Gniazdko w łazience na którym jest złodziejka i na niej pralka+suszarka i wiem że potrafią działać jednocześnie,gniazdka w toalecie, oświetlenie w kuchni, jedno z gniazdek w kuchni, oświetlenie halogenowe w kuchni i chyba tyle. Głównie używane to te gniazdko łazienkowe i oświetlenie kuchni i okazjonalnie halogeny.
Zdążyłem rozpiąć już halogeny i żyrandol w kuchni lecz problem nie mija, gniazdka też wypalone nie są i w puszkach również nic nie pokojacego nie zauważyłem. B16 również zmieniona na nową i bez różnicy.
Wybijanie u mnie charakteryzuje się tym że nie musi być jakiegoś obciążenia, wszystko odłączone zgaszone a i tak potrafi wybić np w środku nocy, nie ma jakiegoś punktu zaczepienia że np włączy się pralkę i wybija, nic takiego. Dodatkowo czasem ale nie zawsze zbija z 2-3 razy pod rząd czyli spadnie - idę załączyć - spada w sekundę - podnoszę - spada - podnoszę i działa przez jakiś tam swój czas. Również w trakcie spadania często widać „ogień/iskry” w bezpieczniku, jakby jakieś zwarcie..
Za wszelkie porady serdecznie dziękuję 
Edit: poziom wilgotności raczej ma wpływ, przy większej regularność wybijania jest większa.
Za dużo odbiorów i bałagan, jak na 1 zabezpieczenie 16a.
Zacząłbym od uporządkowania tego:
Wiszą na nim m.in. Gniazdko w łazience na którym jest złodziejka i na niej pralka+suszarka
czyli usuń, jak to pięknie nazwałeś, „złodziejkę” i sprawdź to właśnie gniazdo. Następnie podłącz pod tu bezpośrednio (bez żadnych złodziei, których nie lubimy
samą pralkę i sprawdź.
Pominę „oczywistą oczywistość”, że powinno się zaprosić się elektryka i na miejscu wykonać stosowne oględziny i pomiary instalacji, które to dużo by powiedziały o stanie instalacji.