Wprowadzenie peszla do istniejącej wylewki nad ogrzewaniem podłogowym

Dzień dobry,

Nie jestem elektrykiem - BARDZO nie jestem elektrykiem.

Kontekst: odbieramy niedługo dom od dewelopera. Z Żoną chcemy zrobić w kuchni wyspę “wolnostojącą” - z gniazdkami i włącznikami światła. Niestety musimy sami doprowadzić do niej kable, co z racji faktu, że jest wolnostojąca - muismy je poprowadzić podłogą.

Kuchnia stoi na wylewce cementowej. Nie znam jeszcze jej grubości, ale co istotne - wylewka jest ułożona na ogrzewaniu podłogowym. Znając prawidła budowlane, wylewka ma min. 4-5 cm grubości nad rurkami.

Elektryk którego zatrudniam nie będzie chętny osobiście kuć w wylewce bruzdy pod peszel (i mu się nie dziwię - ja też nie chcę…) w związku z ryzykiem uszkodzenia istniejącej instalacji ogrzewania podłogowego.

Potrzebuję kilku informacji:

• do jakiej głębokości muszę wykonać bruzdę by umieścić tam peszel, który będzie musiał zasilać dwa gniazdka i dwa włączniki?
  • Jakiej średnicy musi to być peszel (zgaduję że to peszel mocniejszy, o większej wytrzymałości na nacisk),
  • Jaką najlepiej techniką wykonywać taką bruzdę (planowałem to zrobić młotowiertarką i szlifierką kątową)?

Mój plan jest taki: pożyczyć kamerę termowizyjną, włączyć ogrzewanie w kuchni, nakreślić przebieg rur, wybrać “korytarz” którędy rurka przejdzie w linii prostej, szlifierką przeciąg wylewkę na żądaną głębokość, młotowiertarką skuć wylewkę między cięciami. Przez cał ten czas modlić się.

Pozdrawiam serdecznie,

Mikołaj

Szczerze mówiąc dokładnie to chciałem zaproponować. Termowizja świetnie pokazuje przebieg pracującej podłogówki. Wypożyczenie… zależy od ceny. Rozważyłbym nawet zakup kamery termowizyjnej, takiej na USB montowanej do telefonu. Modele od Infiray/Xinfrared są do tego bardzo użyteczne.
Tutaj zdjęcie jak kiedyś szukałem u siebie, modelem T2S+.