Uziemienie domu jednorodzinnego

Dzień dobry,

Mam pytanie odnośnie uziemienia w domu jednorodzinnym.

W domu w skrzynce rozdzielczej zamontowane: Rozłącznik izolacyjny, Ogranicznik przepięć T1+T2 B+C, Różnicówka typ A

Pierwotnie uziemienie było 35 omów, ze słupa z bednarki od Taurona.

Teraz: 7.5 m szpilek + 3 m szpilek (1 metr dalej odsunięte) + bednarka 10 metrów dalej i tam kolejny zestaw 3 m szpilki. Dało wynik 22 omy.

Bez bednarki i ostatniego zestawu 3m szpilek było 26 omów. Więc dodanie 10 metrowej bednarki i na końcu dwóch 1.5m szpilek obniżyło o 4 omy.

Teren jest ciężki i losowy. Dom pod lasem, dużo piachu, sucha gleba. Przy kolejnych zestawach szpilek i wbiciu 3 szpilek potem już stoi w miejscu tak jakby jakaś skała była 3 m pod ziemią i szpilki się sklepują.

Czy przy pozytywnym przeglądzie elektrycznym i wartości uziemienia tych 20 omów można liczyć na odszkodowanie od ubezpieczyciela (Generali) w najgorszym przypadku? (Pożar instalacji, cokolwiek, nie jestem elektrykiem z zawodu, więc nie wiem co się może stać?) Czy raczej trzeba zejść poniżej 10 omów.

Jak jest napisane “pozytywny”, to co może pójść nie tak? Masz papier, że jest dobrze i tanio. Może jakiś kolega tutaj z forum podpisze się pod takim protokołem, nie musi nawet tam jechać, bo wynik już ma. Będzie tanio, przysługa od dobrego kolegi z forum za flaszkę - wszak protokół to 10 minut roboty.

Proszę, żeby było szybko i tanio, tylko stempelek i podpisik: https://www.kroczyce.pl/dokumenty/Wzor_protokolu_z_pomiaru_rezystencji_uziemienia_1.pdf

Oczywiście! Liczyć zawsze możesz!

Przyłącz się do tych, co liczyli i liczą: Ząbki: Pogorzelcy wciąż czekają na odszkodowania po pożarze

Teraz spójrz z drugiej strony i postaw się na miejscu ubezpieczyciela.