Uprawnienia budowlane - tylko dla wybranych

Witam szanownych Kolegow.

Mam nastepujacy problem. Jestem absolwentem Wydz. Elektrycznego Politechniki Wroclawskiej, skonczylem specjalnosc Automatyka i Robotyka. Ostatnio dowiedzialem sie, ze nie moge starac sie o uprawnienia budowlane. Tylko elektrotechnika jest kierunkiem odpowiednim… Coz wczesniej skonczylem Technikum Energetyczne i dowiedzialem sie ze po 10 latach nauki nie jestem “elektrykiem” godnym uprawnien budowlanych… Jestem ciekaw, jak wiele osob jest w podobnej sytuacji. Mam zal do uczelni, ze nie informuje o takich problemach. Wybierajac dana specjalnosc nie moge przewidziec czy w pozniejszym zyciu bede pracowal jak inzynier utrzymania ruchu czy jako elektrykw budownictwie. Uwazam ze konczac wydzial elektryczny jestem elektrykiem w 100% dotakowo przeszkolonym w tej czy innej dziedzinie. Jestem ciekaw waszychj opini.Pozdrawiam

A uprawnienia w zakresie eksploatacji i dozoru kolega ma?
Tu też studia za mało. Tak jest w wielu zawodach niestety, a może dobrze.
Stanisław C.

Witam wszystkich Kolegów na FORUM.

Kolega Stanisław napisał „niestety”, po czym „a może dobrze”.
Ja z całym szacunkiem dla młodzieży po studiach ale papierek „dyplom” lub „świadectwo kwalifikacyjne” nie jest adekwatne do spraw z wykonywanym zawodem.
Gdy ktoś się zastanowi jaką wiedzę i praktykę należy posiadać aby obecnie zdobyć uprawnienia budowlane, to znajdzie odpowiedź na temat kompetencji osób, którzy podpisują papiery stwierdzające że np. obiekt budowlany i jego instalacja elektryczna nie zagraża życiu ludzi, zwierząt i stratami mienia publicznego.

Witam Kolegę Tomka i Kolegów na forum.

Doskonale rozumiem Twoje rozczarowanie Kolego Tomku.