Jestem elektrykiem, obecnie zakupiłem miernik firmy SOnele model mpi 511, niestety ku moim oczekiwaniom nie moge z nim sobie poradzić, chodzi mi konkretnie o przesyłanie danych oraz robienie protoklow, posiadam ksiazeczke jednak jest to dla mnie zbyt skomplikowane prosze pilnie o pomoc i szybka odpowiedz krok po kroku.
Mam tez pytanie co do programów, w jakich programach mam tworzyc protokół.Sonel schematic—>sonel pe 3…?? posiadam rowniez pełna wersje programu mpi 2.1.Nie mam pojecia co z tym zrobic, jak do tego sie zabrac.
Jak zapewne Kolega wie, miernik MPI 511 posiada pamięć wewnętrzną. Podczas wykonywania pomiarów można w niej zapisywać zmierzone wartości a następnie, spokojnie w zaciszu biura przygotować portokół
Należy jeszcze wspomnieć iż oprócz pamięci pojedynczych pomiarów wykorzystywanych w protokołach, takich jak np. impedancja pętli zwarcia, czy rezystancja izolacji, miernik posiada rejestrator wewnętrzny. Pozwala to na zarejestrowanie w czasie wybranych wartości mierzonych przez miernik.
Wraz z miernikiem (w wyposażeniu standardowym) otrzymał Pan program do obsługi tego rejestratora. To jest program o którym Kolega pisze. Za pomocą tego programu nie przygotuje Kolega protokołu (jeżeli dobrze zrozumiałem dylematy), których potrzebuje.
Do przygotowania protokołu potrzebny jest oddzielny program, który nie jest darmowy i należy go zakupić.
Tak na prawdę to potrzebuje Kolega dwóch programów, program odczytujący dane z miernika do pliku, oraz program przygotowujący protokół na podstawie danych odczytanych z miernika.
Dane z miernika Sonel MPI można odczytać programem Sonel Reader, natomiast do przygotowania protokołu może Kolega wybrać już PROTON+ lub Sonel PE.
Jak zapewne Kolega wie, miernik MPI 511 posiada pamięć wartości zmierzonych. Podczas wykonywania pomiarów można w niej zapisywać zmierzone wartości a następnie, spokojnie w zaciszu biura przygotować portokół