Witajcie, pozwolę sobie podrzucić tutaj schemat mojej skrzynki TM. Robię to by zebrać konstruktywne opinie, na krytykę też jestem otwarty Z wykształcenia jestem elektronikiem, piszę w dziale Nie jestem elektrykiem, gdyż mam szacunek do prądu i wiedzy Waszej branżowej (nie mojej). W oparciu o informacje jakie tutaj przeczytałem, oraz na innych forach zaprojektowałem sobie wstępnie tablicę TM, chętnie posłucham uwag, może trochę przesadziłem z liczbą różnicówek ? . Dodam, że nad projektem i tak będzie czuwał znajomy elektryk, będzie robił pomiary i odbierał moją pracę. Jednak jako, że jestem wykształciuch z branży pokrewnej to i sam od siebie chcę coś dać i nie daj Boże się przed nim skompromitować .
na początek może nieco danych:
moc przyłączowa : 15kW
zabezpieczenie przedlicznikowe: wł. nadprądowy selektywny 25A
linia zasilająca tablicę: YKY 4x10, w TM podział PEN
jeśli chodzi o TM to posiadam 4x20
szyna A:
rozłącznik izolacyjny 100A ze względu że cena podobna a tutaj wyrost raczej nie przeszkadza
przepięciówka B+C
różnicówka 3F 40A 30mA (dana nad wyrost z racji tego że podpytam w Energetyce o zamianę zabezp. przedlicznikowego na 32Ado tego bezpiecznik B20 na 3 fazy garaż, i za namową płyta indukcyjna bez RCD
szyba B:
różnicówki 1F 25A 30mA ,
szyna B C D : starałem się podzielić na fazy piętra, obwody, rozłożyć moc w miarę równo
alarm bez różnicówki
posiłkowałem się nieco schematem z projektu budowlanego, część moja – dlatego chciałbym znać Wasze zdanie – co poprawić, co jeszcze przemyśleć. Puste miejsca na ESY będą jeszcze rozkładane równomiernie na obwody które powstaną.
Schemat połączeń też wykonam, ale to może po Waszej weryfikacji .. wówczas dodam grubości przewodów, oznaczenia bezpieczników itd.
Zmiana zabezpieczeń przedlicznikowych wiąże się ze zmianą mocy przyłączeniowej. Musiałbyś dokupić mocy żeby dali większe zabezpieczenie.