Witam wszystkich na forum.
Jestem poczatkujacym elektrykiem i mam problem z podłączeniem silnika 3f, dwubiegowy poniewaz nie posiadam do niego schematu ;( .
Zwracam sie wiec do specjalistow w tej dziedzinie o pomoc.
Oto dane jakie posiadam:
- 9 zaciskow na tabliczce (uzwojenia jak na zalaczonym zalaczniku (1))
- silnik ma miec rozruch gwiazda / trójkąt
- oraz zmianę predkosci z 1480 na 2800 (pisze z glowy tak jak mowie schemat połączeń sie zgubil i brak jest dostepu do producenta)
- brak tabliczki znamionowej
- pomierzylem rezystancje uzwojen jedynie pogladowo miernikiem cyfrowym (o zgrozo wiem) (dolaczam kolejny zalacznik (2) z wynikami pomiarow)
- udalo mi sie uruchomic ten silnik z przelacznikiem gwiazda / trojkat wedlug zalacznika 3
- sadzilem ze zmiana predkosci bedzie poprzez przelaczenie jakies z u2 v2 w2 na uzwojenia u3 v3 w3 … jednak sie mylilem ;( lub nie potrafie dojsc do tego jak te polaczenia powinny wygladac ;(
Prosze wszystkich obeznanych w temacie o pomoc w uruchomieni tego silnika jesli potrzebne sa jeszcze jakies dane postaram sie je wkrotce dolaczyc.
PS. Jesli kogos urazilem prostota zagadnienia prosze sie nie wywyzszac tylko mi pomoc nie jestem specjalista w tych silnikach (dwubiegowe), zeby nie sklamac to moj pierwszy raz
.
PS2. Prosze mnie nie odsylac do innych postow juz je przejrzalem i sadze ze nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie (no chyba ze sie myle
) .
Pozdrawiam i zachecam do dyskusji.
Witam!
Był podobny temat przerabiany. Wprawdzie nie chodziło w nim o silnik z trzema prędkościami, ale znajdziesz w nim linki do stron, które pomogą Ci rozwikłać problem.
http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=7664&highlight=sharky13
Zacznij od nowa.
Błędnym jest sądzenie, że masz do czynienia z rozruchem gwiazda/trójkąt. Jest to właśnie układ wolno/szybko.
Przy połączeniu w trójkąt obroty są niższe jak przy połączeniu w podwójną gwiazdę. Zaś trzecią prędkość (może pierwszą) uzyskujemy dzięki oddzielnemu (drugiemu) uzwojeniu.