SCADA dla układów elektrycznych

Witam na Forum.

Jestem studentem Politechniki Wrocławskiej i piszę pracę na temat SCADA (Systemy sterowania i gromadzenia danych). Byłbym wdzięczny za przesłanie materiałów lub informacji gdzie mogę je znaleźć w sieci.
Pozdrawiam
Artur

http://www.darek.phi.pl/citect.htm

Poszukaj na stronach firm specjalizujacych się w EIB, np. w katalogu firm ise.pl.

no na poczatek powinno wystarczyc
wszyscy w zasadzie wysylaja plytki demo i jakies tam materialy.

Najlepiej w uźródeł - firm producentów lub dystrybutorów. Jeśli w W-wie to np. firma AB-Micro i oprogramowanie firmy Intellution Jeśli w Krakowie to oprogramowanie firmy Wonderware. Poza tym Siemens ze swoim winCC. Poszukaj też Axeda Supervisor (Wizcon). Jest tego trochę

Podstawowe info mozna znalezc na stronach producentow np. ;
www.jmtronik.pl (system muznet)
www.mikronika.com.pl (system syndis)
www.abb.pl (system microscada)

Prosze sprobowac na instytutach innych uczelni technicznych oraz w internecie na firmowych stronach www.abb.com

Proponuję się zapoznać z systemem MicroSCADA, który jest typowym system SCADA przeznaczony dla układów elektroenergetycznych.

Sygnały wykorzystywane w systemie są pozyskiwane poprzez komunikację z urządzeniami/przekaźnikami/zabezpieczeniami zainstalowanymi w polach rozdzielni.

Przekaźniki te oprócz standardowych funkcji zabezpieczeniowych stanwią źródło informacji na temat łączników w polu oraz posiadają możliwość sterowania.

System pracuje w wielu polskich elektrowniach, elektrociepłwniach czy stacjach energetycznych. Jest to rozwiązanie “z wyższej półki”, przeznaczone dla rozdzielni SN lub WN.

Witam
ja jednak zaproponuję zapoznanie się z systemem SYNDIS firmy Mikronika