Rozdzielnica

Witam po raz pierwszy na tym forum.

Nie jestem elektrykiem, chociaż bardzo lubię tę dziedzinę.

Pod nadzorem elektryka (pracownik ZE), który później będzie podpisywał się pod tym, wykonuję instalację elektryczną w małym domu jednorodzinnym. Nie robię tego z oszczędności, tylko dlatego, że lubię.

Przygotowałem schemat rozdzielnicy i chciałbym, żeby ktoś tutaj spojrzał na to fachowym okiem, zanim pokaże to mojemu elektrykowi. Instalacja będzie wykonana w TN-C-S, przyłącze TNC z zabezpieczeniem przedlicznikowym 40A. Przyłącze będzie jedno na dwa domy jednorodzinne położone tuż obok siebie. Rozdział na drugi budynek będzie w tej rozdzielnicy za pomocą odgałęźnika LZ.

Dziękuję za poświęcony czas.
Opinie i uwagi mile widziane.

PDF http://www.pokrowce.net/allegro/rozdzielnica.pdf

Proszę zapoznać się z przepisami na temat wykonywania nowych instalacji w budynkach w jakim systemie można je wykonać .
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać budynki i ich usytuowanie

Schemat źle narysowany, brak podstawowych danych .

Proszę zapoznać się z przepisami na temat wykonywania nowych instalacji w budynkach w jakim systemie można je wykonać

Wszelkie źródła, które znalazłem, mówią o stosowaniu w nowych instalacjach układu TN-S lub TN-C-S. W warunkach przyłączenia do sieci jest informacja, że złącze będzie w systemie TN-C, więc z dotychczas zebranych przeze mnie informacji wynika, że instalacja powinna być w układzie TN-C-S, a podział PEN na PE i N w rozdzielnicy. Proszę o sprostowanie, jeśli coś źle rozumiem.

Schemat źle narysowany

Przepraszam, nie jestem przeszkolony w rysowaniu schematów elektrycznych.

brak podstawowych danych

O jakie dane mam uzupełnić “schemat”?

Kolega Simcode mądrze prawi.
I nie chodzi tutaj o to TN-C-S :slight_smile: chociaż w sumie trochę też o to chodzi.
W rozdzielnicy brakuje kilku elementów, które są wymagane Rozporządzeniem.