Witam wszystkich jestem nowym amatorem w zawodzie elektryk.
Może najpierw coś o sobie z zawodu jestem elektrykiem jednak nie pracuje w tej branży co nie znaczy ze się przestałem interesować. Niestety pozyskiwanie wiedzy jest dość trudne zwłaszcza dla osoby która nie może skonsultować niektórych przypadków z innymi.
Jak napisałem chodzi mi o punkt rozdziału przewodu PEN na N i PE w bloku w którym nie występuje uziemienie z informacji które uzyskałem sieć to TN-C. Jak wiadomo w blokach (nie wiem czy we wszystkich bo nie mam z tym do czynienia) liczniki znajdują sie na klatce schodowej mianowicie w moim przypadku są trzy liczniki w skrzynce (skrzynka stalowa z przedziałem na bezpieczniki przedlicznikowe) z tego co widziałem w przedziale na bezpieczniki znajduje sie kostka łączeniowa (4 - polowa 3fazy na każdy licznik oraz PEN z mieszkań.
I tutaj pojawia sie pytanie czy w miejscu kostki można rozdzielić PEN na PE i N oraz czyja jest to własność. Zakładam ze jest to pytanie dość amatorskie jednak chciałbym poznać odpowiedź. Pewnie mnie zjecie na tym forum i oczywiście macie racje jednak moim skromnym zdaniem czytając to forum nie laicy są problemem tylko panowie inż. mgr bo to oni kontrolują i biorą za to pieniądze.
Witam,
Zatem prawdopodobnie jest to część wspólna należąca do jakiejś wspólnoty lub spółdzielni mieszkaniowej. Kolega jest elektrykiem to może powie jakie przekroje przewodów są w tym miejscu?
A czy jeżeli badania kontrolne instalacji przeprowadza administrator budynku wielorodzinnego to instalacja w mieszkaniu jest własnością posiadacza spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, czy administratora?
I znowu się zaczyna. Niedawno opisałem to zjawisko ale cały temat poszedł gdzieś w kosmos więc szkoda znowu pisać.
Wytłumacz mi kolego co ma do rzeczy przekrój przewodu od punktu podziału do generatora w elektrowni. Bo wiem, że kolega chce powiedzieć, że jak WLZ nie ma 10mm2 to w mieszkaniu musi być zerowanie. Czy tak?