Ja nie krytykuje tylko po prostu zwracam uwagę i cieszę się ze jest zainteresowanie tym tematem bo zafundowano nam niezły bałagan z przepisami
właśnie wczoraj analizowałem ten zapis i miałem o nim napisać ale kolega mnie uprzedził
pierwsze zdanie w/g mnie wymaga potwierdzenia deklarowanej klasy dokładności (oczywiście w aspekcie legalizacji) a obecnie to jest wzorcowanie
natomiast drugie zdanie w/g mnie wyłącza z potrzeby ponownego wzorcowania przekładników po 8 latach (lub 15 w zaleznościjaki jest licznik). Tak jak miało to miejsce przy legalizacji że była ona dożywotnia i nie wykonywało się legalizacji ponownej bo czas minął
nie jestem prawnikiem bo uparłem się ze będę elektrykiem ale tak ja te zapisy rozumuje być może błędnie ale jakoś nikt z władzy ustawodawczej nie dał interpretacji czyli mamy to czego nienawidzę każdy interpretuje pod siebie bez podtekstów do kogokolwiek
po prostu brak jasności w przepisach
ustawa na która sie kolega powołał to
Dz.U. 2007 nr 93 poz. 623 w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu EL-EN z dnia 4 maja 2007
natomiast
Dz. U. z 2008 r. Nr 3, poz. 13 Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie rodzajów przyrządów pomiarowych podlegających prawnej kontroli metrologicznej oraz zakres tej kontroli ŹRÓDŁO
oraz
Dz. U. Nr 5, poz. 29 Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 7 stycznia 2008 r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych w szczególności załącznik 6 ŹRÓDŁO