Prosze o rade PE i N osobno

Witam wszystkich forumowiczów przedewszystkim chciałbym zaznaczyć ze mam skończoną szkołę elektryczną ale nie jestem elektrykiem z zawodu więc proszę się nie irytować jeśli będę pisał rzeczy oczywiste dla was.

Kupiłem ostatnio domek jednorodzinny do remontu miedzy innymi wymieniałem całą instalacje elektryczną a raczej wymieniał ją elektryk, elektrownia zrobiła nowe przyłącze ponieważ była tam tylko jedna faza a teraz są trzy. Siec zasilająca to TNCS albo TNS nie wiem dokładnie jednak tak czy tak jest osobno PE i N w skrzynce z licznikiem.

Elektryk położył całą instalacje ale mam wątpliwości .
1.Gdy sprawdzam w skrzynce z licznikiem omomieżem Przewody PE i N to miernik piszczy czyli jest przyjście miedzy nimi przecież ,są oddzielone a miernik twierdzi co innego.

2,W mojej rozdzielni w garażu to samo ,ale jak wyłącze różnicówke i sprawdzam przejście za nią to wtedy pokazuje że przewody PE i N są odzielone

1. Moje największe obawy budzi fakt taki że gdy np. pod łącze żelazko z metalową obudową
    i przytkne woltomierz do fazy w rozdzielni i do obudowy żelazka to pokazuje 230V czyli co, jest pod napięciem obudowa?, ale jak dotkne obudowy to nic „niekopie’’.

4.Różnicówka jest truj fazowa 25 A ,I delta 30mA za różnicówką są obwody odbiorcze dwa 3-fazowe zabezpieczone 32A zabezpieczeniem i jeden 1-fazowy zabezpieczony 25 A zabezpieczeniem czy takie rozwiązanie jest prawidłowe a jeśli nie to co i dlaczego zmienić.

5.Większość instalacji jest wykonana z linki niewiem dlaczego ale wydaje mi sie powinna być z drutu gdy podzieliłem sie moimi wątpliwościami z elektrykiem stwierdził ze tylko linka, bo taki sam przekruj linki ma większą obciążalność prądową niż drut.Czy możecie to zwerifikować

Proszę rozwiejcie lub uzasadnijcie moje obawy czy elektryk wykonał instalacje właściwie.

Witam Kolegę Andrzeja.

Ad 1.
Sądzę, że układ sieci zasilającej jest TN-cs z punktem rozdziału przewodu PEN w złączu pomiarowym.