ponieważ nie jestem elektrykiem i specjalnie nie orientuję się w tych kwestiach to zwracam się do Was Panowie z prośbą o pomoc.
Mianowicie przedstawię poniżej dane z moich faktur i poddam to Waszej ocenie, dodam, że w domu nie pojawiły się nowe prądożerne urządzenia a nas praktycznie nie ma cały dzień (wychodzimy przed godziną 7 a wracamy około 18-18.30).
Faktura za okres:
05.09.2007 - 08.11.2007 - 333kWh - 153 zł
08.11.2007 - 03.01.2008 - 318kWh - 149 zł
03.01.2008 - 10.03.2008 - 376kWh - 182 zł
10.03.2008 - 09.05.2008 - 291kWh - 157 zł
09.05.2008 - 21.07.2008 - 395kWh - 203 zł
21.07.2008 - 29.09.2008 - 606kWh - 299 zł
29.09.2008 - 26.11.2008 - 625kWh - 306 zł
26.11.2008 - 16.01.2009 - 303kWh - 160 zł
16.01.2009 - 23.03.2009 - 968kWh - 505 zł !!!
Kolorem czerwonym zaznaczyłem niepokojące mnie zużycie energii.
Po otrzymaniu rachunków opiewających na kwoty około 300 zł w domu zostały wymienione wszystkie żarówki na energooszczędne (co znalazło swoje odzwierciedlenie w następnym rachunku gdzie zużycie energii było już dużo niższe).
Ale jak otworzyłem kopertę z ostatnim rachunkiem to dosłownie kolana mi się ugięły 968kWh!!! Nic już z tego nie rozumiem? jak to mam interpretować. Mieszkamy w bloku, liczniki są na klatce schodowej (elektroniczne) poplombowane i przypuszczam bez dostępu dla osób trzecich. Stan licznika niby się zgadza, odczyty przeprowadzane są raz na 2 miesiące.
Proszę poradźcie mi co jest nie tak, co mam dalej zrobić?
Pierwsza rada , to trzeba sprawdzić instalacjie czy jest wszystko wporządku i nie ma grzania się przewodów w puszkach i czy nie ma jakiegoś błędu w instalacji typu przewód u sąsiada
Czyli trzeba szukać.
Możesz zrobić dwie próby, zanim podejmiesz jakieś kroki na zewnątrz.
Skoro przez dzień nikogo nie ma, rano zanotuj wskazanie licznika i wyłącz wszystko w mieszkaniu (“hebelki” w tablicy mieszkaniowej w dół). Po powrocie sprawdź czy licznik wskazuje to samo. Jeśli nie to albo jest uszkodzony albo ktoś kradnie prąd.