Jestem początkującym projektantem, głownie wykonuję rysunki pod okiem kolegi projektanta. problem w tym że moje rysunki muszę rysować: “kreska po kresce” ew.“kopiuj i wklej”, czy ktoś z Was nie wie skąd wziąć jakieś biblioteki symboli elektrycznych do AutoCad’a 2000.
Polecam bibliotekę symboli do AutoCAD dostępną w serwisie produkty. Myślę, że warto również, ze względów finansowych, rozważyć rozwiązanie: program IntelliCAD plub biblioteka symboli!
Tworząc kreska po kresce można również budować elementy swojej biblioteki syboli.
Zaobacz http://www.hager.pl/
Downloads a dalej “Baza produktów Hager do Autokada”
Zawsze możesz sobie stworzyć własną bibliotekę i wstawiać rysunek jako blok
Ważny jest punkt wstawienia i nazwy warstw tak aby można sterować rysunkiem.
Dodatkową atrakacją są atrybuty bloku można tam wpisać np Nazę, opis, Nr itp itd.
Nie no bardzo dobrze, że odkopał ten temat. Większość zamieszczonych wyżej linków już nie działa a jak działa to nie ma tam tego co trzeba. Może po dodawajcie nowe linki do plików pomocnych w projektowaniu i rysowaniu schematów.
Witam.
W ostatnim numerze INPE, nr 144 [wrzesień 2011], przedstawione są "SYMBOLE GRAFICZNE WG PN-EN-60617-stosowane w schematach elektrycznych.
Pozdrawiam , Janusz.
Zdecydowanie preferuję biblotekę osobiście wykonaną, w końcu nikt nie projektuje wszystkiego, każdy ma jakąś specjalizację, do typowych tablic mieszkaniowych, biurowych czy sklepowych potrzebuję kilkanaście symboli (rozłączniki, wyłączniki, lampki, styczniki, ochronniki), a to można wykonać w 15 minut, a jeżeli ktoś potrzebuje symbole z atrybutami to max 30 minut, oczywiście pod warunkiem, że znamy AutoCADa, a jeżeli nie znamy, to lepiej pozostać przy rapitografie, szkoda nerwów.
Tego samego zdania jestem kolego
Ostatnio zacząłem dłubać własną bazę symboli (bloków z atrybutami) w AC i pomimo tego że jest to czasochłonne ale przynajmniej wiem mam to co mi potrzebne i wiem jak tym odpowiednio edytować.