Cześć, proszę o sprawdzenie, czy projekt nie zawiera błędów - screeny w załączniku. To mój pierwszy taki większy projekt, nie jestem elektrykiem ale mam ogólne pojęcie i chciałem stworzyć coś co będzie odpowiadało wymaganiom właściciela domu i nie będzie zrobione po kosztach i na łatwiznę.
Wygląda to tak:
dom jednorodzinny, mieszkanie i elewacja po remoncie generalnym, instalacja i rozdzielnica w mieszkaniu już zrobione (przez elektryka podczas budowy). Zabezpieczenie przedlicznikowe B25. Stamtąd przewód prowadzony jest do piwnicy i tam jest wstawiona podtynkowa rozdzielnica gdzie będzie dziać się teraz główna akcja. Jest tam teraz wstawiony trójfazowy “es” b16 i stąd jest przewód do tej nowej rozdzielnicy w mieszkaniu. Wyprowadzone też zostały nowe przewody do pieca, gniazda trójfazowego na zewnątrz, płyty indykcyjnej (w tej chwili jest kuchenka gazowa) i ziemny kabel to ogrodu - wszystkie schodzą się w tym miejscu.
Teraz chcę to pospinać, przy czym właściciel domu chce mieć możliwość wyłączenia jednym pstryknięciem oddzielnie całego mieszkania, piwnicy oraz ogrodu, ot taka fantazja. Dlatego postanowiłem w istniejącej wstawić takie esy trójfazowe plus dodać kolejne na indukcję i gniazda trójfazowe.
Jako że tam skończy się już miejsce, chcę pod spodem wstawić drugą 18-modułową i tam dociągnąć zasilanie z dwóch powyższych esów: piwnica i ogród i tam porozbijać to na drobniejsze kawałki. Wymyśliłem sobie dużo różnicówek, bo chcę bezpiecznie oraz jak któraś wybije to nie chcę biegać po całym ogrodzie dookoła domu i szukać upływu, wolę mieć to pocięte na kawałki.
Wiem, że dobrze byłoby na mieszkanie dać np. B20 ale przewód do mieszkania już położony, nic nie zmienię. Do ogrodu też jest gruby bo 4mm kw. ale ma tam być tylko lampa, jedno gniazdo (w altanie ogrodowej) i dalej odbicie na przyszłą bramę elektryczną, B16 wystarczy.