Mam pytanie, proszę o poradę. W przyłaczu domu jednorodzinnego mam zainstalowany wyłącznik główny 32 A. Rozdzielnica głowna będzie zawierała główny wyłącznik przeciwporażeniowy, różnicowoprądowy 300 mA, oraz trzy mniejsze 25 A 30 mA dzielące całąinstalację na trzy podobwody: piętra, parteru i piwnicy. Czy główny wyłacznik różnicowoprądowy 300 mA może mieć prąd znamionowy większy niż wyłącznik w przyłączu (czyli 40 A)?
P
Witam,
ja najpierw zadam pytanie na Twoje pytanie… jak możesz podaj wartość prądu znamionowego rozłącznika izolacyjnego, tzw. FR zainstalowanego, bądź który ma być zainstalowany w Twojej RG?
Nie jestem elektrykiem dlatego poprosiłem o pomoc na tym forum. Prąd znamionowy jest cechą wyłącznika nadmiarowego zainstalowanego w przyłączu. Jest to dla mnie tylko nazwa. Moje pytanie dotyczy tylko pewnych zależności między elementami RG: czy wartość prądu dla głownego wyłącznika róznicowoprądowego może być większa niż na wyłączniku w przyłączu?
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam.
Sprawa jest prosta. Przyłacze zabezpieczone jest wyłącznikiem 32 A. W projektowanej RG główny wyłącznik przeciwporażeniowy ma wartość prądu różnicowego 300 mA. Za nim Występują 3 wyłączniki różnicowoprądowe 25 A 30 mA zabezpieczające trzy podobwody. Pytanie brzmi: czy główny wyłącznik przeciwporażeniowy 300 mA może mieć wartość prądu 40 A czy 25 A? Jeśli 40 A, to byłaby to wartość większa niż zabezpieczenia w przyłączu.
Główny wyłącznik przeciwpożarowy. (300mA to nie przelewki)
Może jeśli wcześniejsze zabezpieczenie ma wartość mniejszą.
Ważne też czy te 32A to zabezpieczenie przedlicznikowe czy po stronie odbiorcy.