Panowie mam takie pytanie. Proszę mnie od razu nie zbesztać z błotem tylko konkretnie wyjaśnić .
Podłączałem zbiornik z paliwem (diesel) wraz z dystrybutorem. Jest tam silnik jednofazowy i s 101 b 10 zamknięte zaraz przy zbiorniku w takiej dobudówce. Zbiornik jest nowy i obudowany pcv. Trzeba było podłączyć zasilanie do niego. Jako że najbliżej miałem zasilanie oświetlenia latarni 3 fazowe więc podpiąłem się pod jedną fazę i założyłem puszkę na słupie oraz gniazdko w środku i wtyczkę na kabel zasilający sterownik oraz silnik. Oświetlenie jest najprawdopodobniej tylko zabezpieczone rbk00 40A. Następnie punkt ochronny czyli śrubka z nakrętką jaka była zostawiona na zewnątrz, a w środku połączona linką żółto zieloną do metalowych części znajdujących się w tej “skrzynce” podłączyłem do otoku znajdującego się między latarniami (bednarka).
Wykonałem pomiary impedancji pętli zwarcia i wyszło mi 1.05 ohma. Z racji tego że nie mam dużego doświadczenia w pomiarach, mam do was taką prośbę abyście mi pomogli troszkę. Mianowicie, czy taki pomiar jest prawidłowy i czy muszę jeszcze wykonać jakieś pomiary dodatkowe. ponieważ mam swoją działalność od niedawna co prawda mam również wszelkie uprawnienia D i E oraz te same w zakresie kontrolno-pomiarowym, ale nie miałem okazji wykonać zbyt wielu pomiarów a na szkoleniu było tylko tak ogólnikowo powiedziane o tym a jak wiadomo teoria najlepiej wchodzi z praktyką.
Chciałbym się upewnić, ponieważ wystawiłem na to rachunek i wziąłem sobie to na swój tyłek. Jeżeli nie daj boże coś się stanie to wiadomo… a ja jestem jeszcze za młody żeby iść za #. Interesuje mnie elektryka i chcę się nią zająć na poważnie, wiem że długa droga jeszcze przede mną ale w końcu po to są takie portale żeby troszkę tej wiedzy łyknąć.
Za mało szczegółów, aby cokolwiek powiedzieć, zbiornik na palowo stałe czy na olej opałowy lub napędowy. To istotne różnice, zaczynają sie “schody z EX” . Zrób jeszcze “uprawnienia EX”.