Podniesienie mocy a przekrój przewodu

Witam
Napisałem w tym dziale ponieważ wydał mi sie odpowiedni do mojego pytania
a wiec tak.
Mój klient wystąpił o zwiększenie mocy z 20kw na 25kw (zabezpieczenie 50A)
poprosił mnie o obejrzenie głównego wlz-tu i podpisaniu oświadczenia o gotowości instalacji przyłączanej.
Opisze jak to wygląda ,przyłącze jest napowietrzne z haka do skrzynki z bezpiecznikami (które znajdują sie na zewnątrz budynku)idzie kabel aluminiowy 4x25 mm
a z zabezpieczeń(topikowych nie znam fachowej nazwy) do domu 4x10 (4 szt jednożyłowe w rurze ok 8m) do licznika .
Moje pytanie brzmi czy te 4x10 w rurze wytrzyma taki przydział mocy
pozdrawiam wgali

Czy kolega pyta jako elektryk ?

Zalecił bym wymianę na przynajmniej Cu 4x16 mm2

Witam
jestem instalatorem ale nie mam za dużo doświadczenia dlatego sie pytam
najlepiej to bym licznik wyniósł na zewnątrz budynku i po kłopocie ale zaraz marudzenie że koszty itd. dlatego sie dopytuje czy ten przewód wystarczy .
pozdrawiam

A co napisał Dostawca w warunkach przyłączeniowych? Nie nakazał wyniesienia pomiaru na zewnątrz?

AL czy Cu?

w warunkach jest wyniesienie układu na zewnątrz budynku
ale jak do nich zadzwoniłem to powiedzieli żeby narysować schemat
ze swoją propozycją i wtedy coś pomyślimy
wyniesienie układu to są większe koszty niż np wymiana przewodu od zabezpieczeń do licznika
a te 4x10 to jest CU
pozdrawiam

A więc są warunki na podstawie których Odbiorca zawiera umowę przyłączeniową. Elektryk ma je zrealizować i kropka. Skąd więc u Ciebie te wątpliwości? Inne pomysły wymagają zmiany warunków i umowy.
Wynosisz pomiar na zewnątrz i po ptokach :wink: 10mm2 Cu jest na pograniczu tej mocy.

AL 25 jest porównywalny z Cu 16. Jeżeli Inwestor jest rozwojowy to należy wymienić przewody na 16 Cu.

Witam
inwestor raczej nie rozwojowy :smiley:
zaczął sam pelet robić i zamówił maszynę 22kw jeszcze jej niema będzie niedługo