Kolega przyniósł mi po przezwojeniu silnik komutatorowy prądu zmiennego 1800 W 4500 obr / min.W związku z tym, że jestem niespotykanie przemiłym facetem, więc mimo tego, że silniki to nie jest to, „co tygryski lubią najbardziej” podjąłem się mu pomóc.
A tu kols.Silnik jest od pilarki REXON M2500A. Uznałem (nie wiedzieć dlaczego, że jest to silnik szeregowy, więc połączyłem go: faza, szczotka wirnika 1, szczotka wirnika 2, połączone szeregowo uzwojenia stojana, neutralny. Do tego wszystkiego „zasmażka” w postaci kondensatora 0,22 uf, który potraktowałem jako „zakłóceniowy” i połączyłem „R” „N”.
Wszystko to razem pakuję do sieci a silnik mi mówi, że jestem amator i wierzcie lub nie - buczy. O nie. Nie będzie tu na mnie buczał jakiś byle komutatorowiec jeden. Zamieniam kolejność podłączenia szczotek zaczyna kręcić „komuch” jeden w lewo. I tak, co bym nie robił to albo na mnie buczy albo kręci w lewo.Co robić?. Jak się kolega dowie, że silnik na mnie buczy – przechlapane.
Jak się obecna władza dowie, że kręci w lewo – przechlapane.Koledzy POmóżcie i PiSzcie.
Na prąd zmienny tylko jako komytatorowe sa silniki szeregowe, chyba nie trafiłes na cos specjalnego. Problem chyba polega, na odpowiednim połaczeniu wirnika i stojana, czy pamietasz jak był łączony stojan,
Nie.Dostałem pilarkę kompletnie “rozbebeszoną”.
Ps.
W książkach piszą także o bocznikowych, ale to całkiem inna historia jest.
Witam.
Sprostowanie, cewki stojana połączone były szeregowo więc całość spiąłem jak na rys 1, ale zastanawiam się czy nie powinno być jak na rys 2.Czy może to mieć znaczenie?
Pozdrawiam.
Witam
A czy wirnik był nawinięty identycznie jak stary. Szlifierki kątowe boscha też tak mają i są silnikami szeregowymi. Jest to celowe działanie służące temu aby lewe obroty nie odkręcały tarczy. Nie jestem pewien ale może tu mieć znaczenie ustawienie szczotkotrzymaczy.
Pozdrawiam
Przezwajał go na podstawie spalonego “fachowiec” więc nie mam podstaw sądzić, że zrobił to źle chociaż…