Podłączenie prądu.

Witam serdecznie. Ostatnimi czasy zacząłem bawić się w stolarstwo. Hobby urosło do takiego rozmiaru że nie mieszczę się już w garażu, i chciał bym się przenieść do budynku gospodarczego, który to znajduje się około 20m od domu. W budynku tym nie mam żadnego źródła zasilania, a z racji mojego hobby takie potrzebuję. I tu jest teraz pytanie, jeśli chcę pociągnąć prąd od istniejącej instalacji w domu do budynku gospodarczego to muszę to zgłaszać do jakieś instytucji? Czy tylko zatrudnić pana elektryka który podłączy mi wszystko zgodnie ze sztuką. I jaki rodzaj kabla najlepiej pociągnąć od licznika do nowej puszki prądowej? Mam nadzieje że nie pokręciłem fachowych nazw, gdyż jestem totalnym laikiem w tym temacie.

Jeżeli nie będzie to zarobkowo czyli firma to dobry elektryk z odpowiednimi uprawnieniami da radę .Wszystko trzeba policzyć do przewidywanego obciążenia.

Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli np. za 5 10 lat postanowię założyć firmę to co wtedy? Taka instalacja staje się z automatu bezużyteczną czy jak to wygląda?

Jeśli ktoś wie co Boeing , BMW , DB , PESA , FSM będzie robić za 5, 10 lat to zarabia 10 mln $ dziennie , 20 m + kilka gniazdek wtyczkowych i oświetlenie - to żadna inwestycja , elektryk zrobi to porządnie za 1_2 Twoje dniówki jeśli jesteś faktycznie stolarzem .Robi się z rozsądnym zapasem ale jak podpiszesz umowę z fabryką mebli na 10 lat i 200 maszyn będzie produkować elementy mebli to instalację trzeba będzie wymienić .

Kolega chyba miał coś innego na myśli.

Jeśli z hobby zechce przejść na działalność zarobkową, konieczne będzie oddzielenie instalacji warsztatu od domowej. W skrócie: oddzielny licznik.

A jeśli działalność będzie nabierała rozmachu - to oczywiście wymagana będzie przebudowa instalacji. Przewody, rozdzielnica, linia zasilająca. Wszystko zależeć będzie od skali działalności.