Podłączenie piekarnika elektrycznego

Witam, na samym początku chciałbym się przedstawić, jestem po szkole zawodowej i jestem monter elektronik, posiadam uprawnienia SEP “E” do 1kV i chciałbym się dowiedzieć czy mogę poprowadzić natynkową rurkę na kable elektryczne do rozdzielni, która jest w pomieszczeniu obok kuchni dzieli ją tylko ścianka z płyt gipsowych. Rurka byłaby w kuchni na ścianie za piekarnikiem elektrycznym z kablem, czy to nie będzie jej szkodzić (temperatura) ?, a potem by wchodziła w ścianę do drugiego pomieszczenia na łączeniu ścianki działowej, a potem już w ścianie aż do rozdzielni. Czy takie rozwiązanie jest prawidłowe ? Pozdrawiam Pawel2990

jaka jest najwyższa temperatura za tym piekarnikiem ?

nie wiem jaka jest tam temperatura, bo piekarnik elektryczny będzie dopiero zakupiony za pół roku. jaką temperaturę wytrzyma rurka na kable elektryczne i sam kabel ile wytrzyma ?

1. Producenci piekarników podają, jakie odstępy należy zachować wokół pierkarnika, montując go np. w meblach kuchennych, dla zapewnienia wentylacji.

2. Dając przewód elektryczny w takiej odległości, na pewno go nie “przypalimy”.

AWK

witam Kolegów :slight_smile:
Wymieniłem właśnie kuchenkę, żona dobry placek upiekła a obudowa letnią była :wink:

to spokojnie mogę dać rurkę z kablem elektrycznym do kuchenki ?

Trochę teoretyzowania

1. Rurka to kiepska ochrona przed ciepłem, za to utrudnia chłodzenie przewodu, warta stosowania dla ochrony przed uszkodzeniem mechanicznym
  2. Przewód prowadzimy nisko ok 10cm nad podłogą lub jeszcze niżej przy prawidłowym montażu kuchni w niewielkim stopniu odczuwa wzrost temp z powodu grzania w piekarniku (warunek to kilkucentymetrowa szczelina za szafkami i otwory wentylacyjne w blacie kuchni).
    Meble robione “na miarę” dla kuchni do zabudowy z piekarnikiem czasami nie mają szczelin wentylacyjnych, albo szczeliny “kucharka” szczelnie pozamykała.