Kwalifikacje wymagane do montażu smarthome

Cześć wszystkim!
Ostatnio wpadłem na pomysł biznesowy żeby zacząć montować smart home u osób prywatnych. Technikalia jak komunikacja między urządzeniami czy konfiguracja to dla mnie łatwe przez zawód (programista/DevOps) ale problem mam raczej od strony czysto elektrycznej. Nie znam się na “prądzie” i potrzebuję w tym kierunku edukacji praktycznej oraz teoretycznej.
Stąd moje pytanie, jakie kwalifikacje/certyfikaty potrzebuję aby móc “grzebać” w gniazdkach ?
Jeżeli chodzi o samą edukację to chyba najlepiej pójść do jakiegoś centrum kształcenia zawodowego czy liceum dla dorosłych na pełen “semestr”. Co o tym sądzicie ?

Powiem tak - samemu tego nie ogarniesz.
Sam temat elektryki nawet takiej domowej, jest na tyle obszerny i skomplikowany, że goła szkoła nauczy Cię tyle co nic. Wykonywanie instalacji według prawa budowlanego (na razie ograniczę się do wiedzy gdzie dać jaki obwód, w jakich miejscach gniazdka, na jakich wysokościach, ile gniazdek…) to sporo papierów do przewertowania i w zasadzie nauczenia się większości nich na pamięć. Bo potem są jaja pokroju sytuacji gdzie elektryk zamontował jedno gniazdko w sypialni i trzeba ciągnąć przedłużacze po całym pomieszczeniu.
By projektować instalacje potrzebujesz zgodnie z prawem uprawnień projektanta. Czyli studia na kierunku nazwijmy to około elektrycznym, praktyka zawodowa, w końcu doświadczenie. Oczywiście w Polsce i nie tylko są sytuacje gdzie instalacje projektuje, wykonuje i uruchamia elektryk samouk po SEPie, powiedzmy nawet że gość jest bardzo kumaty i wykonał je w pełni poprawnie i bezpiecznie, ale nadal w świetle prawa…