witam .
jestem elektrykiem ( w każdym bądź razie tak mi się wydaje )
w ostatnich dniach mój pracodawca zlecił mi podłączenie UPS-a 3 - fazowego .
zasilanie pod UPS-a ( podciągała ) konkurencyjna firma i na miejscu instalacji zastałem wolno wiszący przewód 3 - fazowy .
na skrzynkę baypasa pod piąłem .
l1 - czarny .
l2 - brązowy .
l3 - szary .
( więc chyba zachowałem obowiązującą kolorystykę )
niestety UPS nie ruszył ( brak zasilanie baterii ) .
i tu jest pytanie .
czy zachowałem obowiązującą kolorystykę przewodów .
z góry dziękuje za odpowiedź i wesołych świąt .
Witam!
Przewody z podanymi przez Ciebie kolorami stosowane są w Wielkiej Brytani oraz w Irlandii. Może również w innych krajach.
Jednak na wyspach żyła brązowa to L1, czarna L2, zaś szara L3.
Więc na tamtejsze warunki połączenie jest błędne. Ale należy pamiętać, że kolorystyka ta jest przestrzegana we wszystkich połączeniach. Od wprowadzenia kabla do obiektu do ostatniego odbiornika.
Natomiast w kraju w którym usytuowanie zacisku fazowego w gnieździe (jednofazowym) jest dowolne kolorystyka o którą pytasz nie ma żadnego znaczenia.
( więc chyba zachowałem obowiązującą kolorystykę )
Kolorystyka żył przewodu jest właściwa.
Rozwiązania problemu należy szukać w samym UPS-ie.
Przed wejściem do UE - tak, dziś L1 jest brązowe. Nie zmienia to oczywiście faktu że dla UPS kolejność wirowania nie powinna mieć żadnego znaczenia.
no niestety , pracodawca twierdzi że kolejność faz ma znaczenie .
o to właśnie rozchodzi się cała awantura .
poprzez moje złe podłączenie faz UPS podobno nie ładował baterii .
więc czy kolejność faz ma znaczenie ??
Witam
Jak zawiodą wszystkie sposoby uruchomienia urządzenia należy przeczytać instrukcję obsługi i podłączenia.
Tak twierdzi mój syn.
STANCA
instrukcja obsługi była w języku angielskim , lub dla wytrwałych francuskim ( obu nie znam ) a UPS był montowany w Czechach .
więc jak widać same nieszczęścia .
Witam ponownie!