Jaki przekrój kabla od licznika ?

Witam na wstępie chciałbym oznajmić iż nie jestem elektrykiem z wykształcenia ,lecz z zamiłowania do kabelków :slight_smile: moje pytanie jest proste choć może i nie. Posiadam dużą działkę z altanką od przyłącza do altanki miałem już doprowadzony kabel zasilający . Główny właściciel terenu zażyczył sobie aby kabel został podłączony pod podlicznik tak też zrobiłem zakupiłem ponoć dobrej firmy (nie wiem czy mogę tu podać nazwę ) licznik został podłączony elektryk mi go zatwierdził wystawiając dokument a główny właściciel terenu go zaplombował. Do rzeczy całą instalację wykonałem sam (1 wyłącznik różnicowy 25A i dwa nadprądowe 16A osobno na 4gniazda i 4 lampy z żarówkami LED 6W) gniazda wyprowadzone kablem 3x2,5mm2 światło zaś 3x1,5mm. Wszystko działa jak należy.

Za rok dwa zamierzam postawić obok altany niewielki domek (na ciepłe weekendy ) i moje właściwe pytanie brzmi Jaki główny kabel zasilający wkopać od licznika do osobnej oczywiście rozdzielni pod taki domek (niewielki lodówka mikrofalówka cZajnik może jakaś kuchenka elektryczna no i ledowe oświetlenie) może coś mówią przepisy na ten temat? Z góry dzięki za pomoc .

[quote=“Jarek.coś tam, post:1, topic:14095, full:true, full:true”]
i dwa nadprądowe 16A osobno na 4gniazda i 4 lampy z żarówkami LED 6W) gniazda wyprowadzone kablem 3x2,5mm2 światło zaś 3x1,5mm. Wszystko działa jak należy.
[/quote]
Ale, dla przewodów oświetleniowych 1,5 mm² max. zabezpieczenie to 10A.
[quote=“Jarek.coś tam, post:1, topic:14095, full:true, full:true”]
i moje właściwe pytanie brzmi Jaki główny kabel zasilający wkopać od licznika do osobnej oczywiście rozdzielni pod taki domek (niewielki lodówka mikrofalówka cZajnik może jakaś kuchenka elektryczna no i ledowe oświetlenie)
[/quote]