Jaki bezpiecznik dla nowej instalacji?

Witam!

Chciałbym spytać o bezpieczniki. Chce wykonać instalację elektryczną w pomieszczeniu w firmie w której pracuje. Mamy założoną tablicę, do dyspozycji 25 pól. Instalacja będzie się opierać o przewody 3 x 25mm^2 przewody główne i 3 x 15mm^2 do gniazdek. Chciałbym to oprzeć na 4 liniach, każdej z bezpiecznikiem 32A. Do tego zabezpieczenia różnicowe. Moje pytanie brzmi:
Czy lepiej jest kupić różnicówki z wbydowanym zabezpieczeniem nadprądowym, czy kupić osobno róznicówki, a w obwodzie za nimi podłączyć bezpieczniki nadprądowe. Mam na tyle miejsca w skrzynce, że mogę wybierać, nie wiem co lepiej- nie mam doświadczenia. Chciałbym zaznaczyć, że mam uprawnienia SEP, ale zrobiłem je dość dawno, trafiły do szuflady i tyle, po mnie pomiary zrobi kto inny.
A może mają Państwo jakieś sugestie? Większy przekrój kabla, słabszy bezpiecznik itp…? Na jednej lini planuję umieścić ok 9 gniazdek, przy czym nie korzystamy ze wszystkich, a w wiekszości są tam wpięte drobne sprzęty(typu ładowarka do telefonu, lampka, oscyloskop itp…)

Pozdrawiam
Marek Smyłła

z mojego doświadczenia wiem, ze lepiej zainstalować osobno różnicówkę i esa ponieważ po zadziałaniu wiem co go wyłaczyło i szybciej można znaleźć miejsce awarii co w firmie jest nieraz cenione

Witam!

Czegoś tu nie rozumiem. Pomijając czeski zapewne błąd w podaniu przekrojów przewodów plegający na braku przecinka.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale mozna domniemywać, iż przewód o przekroju 2,5mm2 będzie zasilał puszki rozdzielcze umiejscowione pod sufitem, natomiast 1,5mm2 zasili poszczególne gniazda z tych właśnie puszek.
Skąd więc zabezpieczenie 32A? Przecież jego wartość musi być dostosowana do najmniejszego przekroju a przekrój do obciążenia. Więc w Twoim przypadku 1,5mm2. Co oznacza, że wartości 16A nie wolno Ci przekroczyć.