Jak zaistnieć jako pomiarowiec - prośba o radę

Witam wszystkich elektryków i nie tylko. Przepraszam jeśli coś namieszam, wybaczcie - jestem tu nowy- i poprawcie.
Jestem elektrykiem z wykształcenia oraz z zamiłowania - pracuję jako elektryk zakładowy. Jak to ostatnio bywa utrzymanie się z jednego źródła jest co najmniej trudne - toteż często dorabiam choćby przy remontach instalacji. Nie wyobrażam sobie zbudowania nowej instalacji i oddania jej do użytku bez dokonania pomiarów - to też od początku używam przyrządów pomiarowych -ostatnio MPI 510. ( miernik jest prywatną własnością) posiadam komplet uprawnień włącznie z pomiarami. Jako pomiarowiec nigdy nie pracowałem- po prostu wykonuję pomiary sowich instalacji dla uspokojenia i sprawdzenia siebie i pewności inwestorów.
Moje pytanie jest następujące - jak mogę zaistnieć jako pomiarowiec, co muszę spełnić by móc podpisać protokół i żeby wszystko było ok? Czy uprawnienia E i D z pomiarami wystarczą? I jeszcze jedno tak na marginesie - czy nie uważacie panowie że na wyposażeniu elektryka- montera powinien znajdować się choćby podstawowe przyrządy pomiarowe? Pozdrawiam. Janek.

Temat występował już na forum wielokrotnie, najpierw trzeba poszukać a potem rozpoczynać nowy wątek
Zobacz najpierw to:
http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=8203&postdays=0&postorder=asc&highlight=podpisuje+protok��&start=0

Szukam ale chodzi mi o coś zupełnie innego. Otóż posiadam sprzęt, wiedzę i doświadzenie w pracy elektryka- chciałbym wykorzystać swój potencjał np. jako pomiarowiec. Szukam rady jak być w porządku wobec fiskusa, prawa itp. w mojej sytuacji gdy pracuję na pełny etat. A może jest jakaś możliwość współpracy z pomiarowcami? I jeszcze raz przepraszam za kłopot- szybko sie uczę- ale przekopanie archiwum trochę zajmuje. pozdrawiam.