instalacje elektryczne i pomiary w Anglii

Witam,

Chciałbym poznać opinię, rady i przemyślenia na temat instalacji elektrycznych w Wielkiej Brytanii. Być może znajdą się osoby, które będą miały ochotę podzielić się ze mną wiedzą i doświadczeniem na temat sposobu wykonywania instalacji i pomiarów.

Problem jest dla mnie tym większy ze nie mam żadnego doświadczenia z Polski.
Ostatnio spotkałem się z tym ze każdy pojedynczy lokal był zasilany napięciem 230 V a dobór przewodów zasilających wykonywało się na podstawie wkładki bezpiecznikowej przeważnie 60A na zasilaniu przed skrzynka z bezpiecznikami.
Każdy obwód zabezpieczany był wyłącznikami tzw. “circuit breaker” odpowiednio 32 A dla kuchenki elektrycznej, 32A dla gniazdek w obwodzie typu “RING” , 16A dla Heating i 6A dla oświetlenia.
Kable doprowadzające zasilanie do “fusebox’a” miały mniej więcej wymiary 25mm2, ale czasami 16mm2, obecnie połączenie wyrównawcze główne od licznika ( na zewnątrz budynku) do skrzynki z bezpiecznikami prowadzimy pojedynczym kablem 16mm2, a tzw. wather and gas bonding kablem 10mm2.
Pomiary dokonywaliśmy przy użyciu mierników do pomiaru ciągłości żył kabli, impedancji w obwodzie “ring” oraz impedancji pętli zwarcia.

Czy to, co do tej pory zaobserwowałem różni się w znacznym stopniu od norm i przepisów w Polsce?

Gdzie mógłbym ewentualnie znaleść informacje w j.polskim na temat norm i przepisów w Wielkiej Brytanii?

Będę wdzięczny za wszelkie konstrukcyjne uwagi na ten temat…

Nie ma różnic. Ale średnice kabli? No bogaty kraj. Jesteśmy w Unii więc przepisy dla członków wspólne.

Kable doprowadzające zasilanie do skrzynki z bezpiecznikami są przeważnie 16mm2, ale zdarzają się 25mm2, przewód PE w takim przypadku kładziemy 10mm2 lub 16mm2. Przewody przy instalacji oświetleniowej nie przekraczją 1,5mm2 a dla gniazdek i grzejnika 2.5mm2. Dla kuchenki elektrycznej, jeśli są mniej niz. 10mm2 to wymieniamy na 16mm2.