Instalacja elektryczna - garaż

Witam. Chciałbym wykonać instalacje elektryczną w garażu. Od razu zaznaczę że jestem elektrykiem, aczkolwiek nigdy nie projektowałem instalacji i nie pracowałem dość długi czas na budowach. Stworzyłem schemat oraz “amatorski” projekt. Chciałbym prosić o opinie czy wszystko jest okej :slight_smile:

Zasilanie WLZ YAKXS 4x35mm2 ( zasilanie od słupa, linii nn zasilanego ze stacji trafo ) → zabezpieczenie przedlicznikowe C32A 3p. ( S303 ) - > zasilanie domu YKY 4x10mm2, podział PEN w domu ( uziom pionowy ) → zasilanie roz. GARAŻ YKY 5x6mm2

Jakie zabezpiecznie dobrać aby zabezpieczyć drugą rozdzielnie, która znajduje się w garażu, żeby zachować selektywność ? C25 3p? Czy może zastosować podstawe bezpiecznikową?

Załączam schemat oraz wykaz obwodów. Dziękuje za pomoc oraz waszą opinie!
Wykaz obwodow v2.5_.pdf (215 KB)
Garaż - schemat.pdf (441 KB)

Próba uzyskania selektywności w tym układzie, spowodowałaby odebranie sobie funkcjonalności, a i tak nie byłoby gwarancji, że w przypadku zwarcia, zadziała tylko jedno zabezpieczenie.
Także, jak chcesz walczyć z wiatrakami, to możesz :wink:.
W przypadku wykorzystania “pełnej wartości” zabezpieczenia przedlicznikowego, pamiętać o zmianie rcd na 40A, bo są w projekcie na 25A.

A tak jeszcze z ciekawości, co to za silnik masz do bramy garażowej, że dałeś przewód 2.5mm2 zabezpieczony B16 i czemu na gniazda zew. wiata dałeś przewód 2.5mm2 i zabezpieczyłeś tylko 10A , tak samo oświetlenie garaż - 2.5mm2 i 10A?

Dzięki za odpowiedź :slight_smile: Postanowiłem zastosować wkładki bezpiecznikowe D02 w roz. głownej. Dziekuje za uwage co do RCD, zmienie je na 40A.