Dziwny przypadek zaniku napięcia w gniazdkach

Jestem elektrykiem od jakiegoś czasu, ale ze zjawiskiem, z którym spotkałem się dzisiaj to miełem problem. Mianowicie dzień jak codzień dzwoni telefon Panie Mariuszu nie mam zasilania w dwóch gniazdkach w willi ( 15 letniej ), Więc tam się udałem. Faktycznie dwa gniazdka nie miały zasilania, były połączone szeregowo. lecz przewód zasilajacy do pierwszego gniazdka nie miał zasilania. po penetracji najbliższej puszki rozwiązałem który przewód gdzie prowadzi i jakie ma przeznaczenie. Znalazłem szukany przewód po wielkim trudzie bowiem w gniazdku izolacja ma kolor biały, a w puszce czarny. Prześwietliłem ciągłość dwóch żył fazerem 777 i było ok. Podłączyłem do zasilania stosując nowe kostki w puszce co sie okazało przykładam żarówke do przewodu w gniazdku nie świeci mierzę miernikiem a on wskazuje 220V jak i w jednym tak i w drugim gniazdku. Sam już nie wiem 220V a żaróka nie świeci zapewniam żarówka na 230 V i pwymieniałem 3. Nie wiem do tej pory dlaczego nie świeci. Prosze o pomoc.

Witam!

W gnieździe nie ma napięcia, i to wykazuje żarówka.
Natomiast miernik ze względu na swoją dużą rezystancję wewnętrzną błędnie wskazuje obecność tego napięcia.
Zmierz wartość U przy załączonej równolegle do zacisków miernika żarówce i wszystko stanie sie jasne.

Czy to był na pewno miernik? Zadaje to pytanie bo większość nie mierników a wskaźników diodowych często głupieje.
Według mnie typowy przypadek braku zera ale mimo wszystko ciekawy przypadek, sama różnica kolorów izolacji daje do zrozumienia, że coś było kiedyś kombinowane.
Przede wszystkim zobacz czy jest faza, jeśli jest spróbuj podłączyć żarówkę między fazę w “niesprawnym gniazdku” a neutralny w jakimś innym oczywiście sprawnym i z tego samego obwodu ( jeśli jest różnicówka). Jeżeli zaświeci to wiesz na pewno że niema N.

PS Może z oprawki wysuną sie przewód;)