Domofon nie otwiera - proszę o pomoc

Witam. Nie jestem elektrykiem, potrzebuje pomocy. Podłączyłam domofon Wekta unifon tk6. Wszystko działa poza otwieraniem, słychać ‘pykniecie’ i tyle. Co nie tak?
domofo.png

Witam,

Jeżeli słychać “pyknięcie” to jest dobrze. Prawdopodobnie jest to działanie przekaźnika sterującego zamkiem/elektromagnesem. Ponieważ ten ostatni może być zasilany z sieci 230V więc “grzebanie” staje się niebezpieczne. Zalecam kontakt z Elektrykiem.

Pozdrawiam,
Jacek.

PS: Katalog Firm

Elektrozaczep jest sterowany z przekaźnika czyli tym pyknięciem. Czy okablował Pan elektrozaczep, czy zna Pan napięcie na jakie jest wykonany elektrozaczep. Czy nic się nie blokuje mechanicznie?

Zapewne zaczep na 230V a schemat wygląda tak.

Zbyt śmiałe stwierdzenie sprzed komputera :wink:

Witam ponownie i dziękuję. Jestem kobietą :slight_smile: chociaż konto jest mojego brata. Nic nie blokuje, domofon podłączałam metodą prób i błędów. Nic nie blokuje. Muszę sobie jakoś poradzić z tym.

Proszę uważać z tą metodą prób i błędów. Sugeruję poprosić elektryka o pomoc- tak będzie bezpieczniej zarówno dla Pani jak i domofonu.

Tak sobie czasami zaglądam do tego działu, aby się trochę pośmiać. Zaczep na 230 V! Kombinowanie przy domofonie, a raczej unifonie to niebezpieczne dla kombinującego ! Uff. Kobieto - w domach nie ma el-zaczepów na 230 V, a kombinując przy unfonie to można go jedynie zepsuć, nam się nigdy nic nie stanie, jeśli nie ruszamy trafo zasilającego instalację domofonową. A najprościej to zawołać domofoniarza z ogłoszenia, te usługi są naprawdę tanie.

Wiem, że są tanie, tylko proszę zwrócić uwagę na porę, w jakiej piszę. Domofon będzie musiał poczekać do świąt. W dzień są tylko nastolatki w domu :slight_smile:

Dzień dobry, również mam problem z domofonem.
Słuchawka działa, dzwonek dzwoni, ale nie można otworzyć drzwi przyciskiem, co może być przyczyną??

[quote=“olaola, post:10, topic:11742, full:true, full:true”]