Dokładność miernika - jak rozumieć zapis w dokumentacji

Witam!
Jestem niepraktykującym elektrykiem, któremu właśnie popsuł się stary poczciwy miernik analogowy.
Chciałbym kupić nowy cyfrowy, podstawowy, ale nie badziewny miernik (koniecznie, żeby miał I~).
Znalazłem coś i zastanawiam się co oznaczają cyfry po procencie np. w U= jest ±(0.5%+1). Bo jeśli dobrze rozumiem to 0.5% największy możliwy błąd odnoszący się do minimalnej wartości w danym przedziale. A to +1??

Witam

To +1 oznacza, że do błędu procentowego dodaje się wartość najmniej znaczącej cyfry.

Dziękuję za reakcję, tylko prośba o doprecyzowanie co oznacza najmniej znacząca cyfra:-)
Przykładowo jeśli ma zakresy:
200mV/2V/20V/200V/1000V (0.5%+1)
to przy pomiarze 2V (zakres 2-20) błąd będzie ±0,01V czyli od 1,99 do 2,01V, tak. I tak samo przy 20V (zakres 2-20) to będzie ±0,1V? (jakoś mi się kołacze, że dokładność w dolnym zakresie była gorsza niż w górnym, to czego dotyczy 0.5%, dołu czy góry?? - choć to może dotyczyło analogowych…)
No i co z tą cyfrą znaczącą ?

W miernikach cyfrowych błąd procentowy dotyczy wartości wskazywanej.
W miernikach analogowych podawało się go w odniesieniu do zakresu.

Waga najmniej znaczącej cyfry zależy od zakresu pomiarowego i
ilości wyświetlanych cyfr.

Wtam Kolegów:
Kolego ELSERVICE, proszę jeżli to możliwe o uściślenie, dlaczego w miernikach cyfrowych błąd odnosi się do wartości wskazanej. Czy jest to prawda da wszystkich mierników cyfrowych, czy zależy od budowy miernika. Jeżeli zależy od budowy to jeżeli Pan mógłby mi określić jak opisywana jest dokładność dla obu przypadków. Dawniej przy analogowych to oznaczenie polegało chyba na podaniu tylko klasy, gdy dokładność dotyczyła zakresu, a dla dokładności odnoszącej się do wartości wskazywanej wydaje mi się, że pod klasą była “daszek”’ Obecnie takich oznaczeń nie widuję, ale są skróty angielskie, któtórych jednoznacznej interpretacji nie udało mi się uzyskać.
Z poważaniem:

Witam