Dobór rozłącznika izolacyjnego

Dzień dobry,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym elektrykiem i z każdym dniem staram się poszerzać wiedzę i szukać odpowiedzi, ale niekiedy jest ciężko.
Przeszukałem dużo artykułów, książek (ale mało jest informacji albo nie ma ich w cale) i różnych stron, ale nie znalazłem odpowiedzi która by mnie satysfakcjonowała, a mianowicie chciałbym zapytać się na jakiej zasadzie dobieracie Państwo wartość rozłącznika izolacyjnego? Znalazłem różne odpowiedzi, ale bez uzasadnienia, typu “Jak masz wcześniejszy 100A, to daj teraz 100A albo większy”. Moje pytanie brzmi, na jakiej podstawie dobieracie ilość amperów do danej instalacji? Rozumiem, że obciążenie, ale powiedzmy na klatce schodowej jest zastosowany rozłącznik izolacyjny 100 amperów, a jaki wziąć do mieszkania? Na co zwracać uwagę, co jest bardzo ważne przy wyborze?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Rozłącznik dobierasz do obciążenia instalacji. Najczęściej robi to projektant projektując instalacje do obiektu. Trzeba znać jaka moc zostanie przyłączona.

[quote=“dawidgta, post:2, topic:14301, full:true, full:true”]
Rozłącznik dobierasz do obciążenia instalacji
[/quote]
Chyba żartujesz.

[quote=“Dyziek, post:1, topic:14301, full:true, full:true”]
Na co zwracać uwagę, co jest bardzo ważne przy wyborze?
[/quote] Kolego, tak na prędko znalezione w internecie :

<LINK_TEXT text=“https://www.budujesz.pl/wiadomosc/rozla … pszy/7164/”>https://www.budujesz.pl/wiadomosc/rozlacznik-izolacyjny-jak-wybrac-jaki-najlepszy/7164/</LINK_TEXT>

Choć sam opis (treść) artykułu jest daleka od ideału, to chociaż podstawowe parametry rozłącznika na które trzeba zwrócić uwagę przy jego doborze są podane.