Dlaczego nie wolno stosować zabezpieczenia RCD w instalacji TN-C

Witajcie. Nie jestem elektrykiem ale bardzo chciałbym zrozumieć z czego wynika ten zakaz. Na wielu forach znalazłem, że tak nie wolno robić wraz z podstawą prawną (“Różnicówek nie stosuje się w układach TN-C spotykanych w starym budownictwie. Zabrania tego norma PN-IEC 60354-5-53:1999”), ale nigdzie nie znalazłem uzasadnienia.
Wiem jak działają różnicówki. Rozumiem, że jeśli nastąpi przebicie do obudowy urządzenia, a jest ono zmostkowane w gniazdku do N, to różnicówka nie zadziała.
Rozważmy jednak sytuację w której ze względu na uszkodzenie przewodu, nastąpi przebicie przewodu L przez człowieka do ziemi. Oczywiście osoba ta zostanie porażona prądem, jednak jest to sytuacja w której różnicówka wyłączy zasilanie. Osoba ta ma znacznie większe szanse na przeżycie niż w instalacji bez RCD.
Rozumiem, że w układzie TN-C różnicówka nie zabezpieczy przed porażeniem, ale mimo wszystko (moim zdaniem) zwiększy szanse na przeżycie. Dlaczego wiec taki zakaz?

[quote=“bartek_z, post:1, topic:15163, full:true, full:true”]
Dlaczego wiec taki zakaz?
[/quote]
Kto przerywa PEN-a ten rozumu nie ma. W dwóch zdaniach nie sposób odpowiedzieć na Rwoje wątpliwości. W TN-C nie wolno montować RCD.

Żeby RCD miały jakikolwiek sens, trzeba przerywać wszystkie tory robocze, zatem i fazowe i neutralne. W instalacji TNC przewód zerowy pewni jednocześnie rolę roboczą (czyli trzeba go przerywać), jak i ochronną (nie można go przerywać). Dlatego też RCD zamontować się nie da.