Proponuję otwarcie tematu “BHP w pracy elektryka”.
Jako szef grupy technicznej (w skład której wchodzą elektrycy) mam problem w wyposażeniu elektryków w podstawowe urządzenia idyntyfikujące napiecie w układach. Dotychczas wyposażałem każdego elektryka w urzadzenia f-my AKTYWIZACJA takie jak 1)neonowy próbnik napięcia, 2) dwubiegunowy próbnik napięcia. I tutaj mam kilka pytań do Kolegów fachowców:
jak te sprawy regulują przepisy
w jaki sprzęt (aktualnie produkowany) powinienem wyposażyć elektryków.
Pragnę poinformować że nie jestem z wykształcenia elektrykiem.
Dzięki za próbę pomocy w tym temacie.
Normy, które Kolega mi poleca mówią tylko o wymaganiach sprzętu i dotyczą w zasadzie wytwórców takiego sprzętu.
Mnie chodzi o przepisy prawa takie jak Rozporządzenia, polecenia PIP-u itp., które mówią o wyposażeniu pracowników w sprzęt w celu wykonywania pracy elektryka służb utrzymania ruchu. Specyfika pracy na tym stanowisku wymaga w czasie usuwania awarii lub nieprawidłowej pracy układów sterowania, wcześniejszego sprawdzenia obecności napięcia bądź to przy diagnozowaniu układów lub kontroli przed dotykaniem elementów, które były pod napięciem a zostały wyłączone w celu ich wymiany.
Liczę nadal że ktoś może mi wskazać takie przepisu lub zalecenia, za co z góry dziękuję.
P.S.
Zapraszam do wymiany wiadomości lub porad także w innych tematach związanych z BHP w pracy elektryków.
Dziękuję Koledze STANCA za odpowiedź.
Przeczytałem ze stron www informacje na ten temat i napewno z nich skorzystam. Myślę że także dokonam zakupu sprzętu w sklepie ise.
Generalnie sądzę że muszę opracować i wdrożyć odpowiednią instrukcję pracy elektryków w której zawarte zostaną informacje jakie zawierają rozporządzenia oraz zostanie określony sposób i rodzaj sprzętu używanego przy pracach pod napięciem i z wyłączeniem napięcia.
Pozdrawiam i zapraszam innych do dyskusji.