BHP w pracy elektryka

Proponuję otwarcie tematu “BHP w pracy elektryka”.
Jako szef grupy technicznej (w skład której wchodzą elektrycy) mam problem w wyposażeniu elektryków w podstawowe urządzenia idyntyfikujące napiecie w układach. Dotychczas wyposażałem każdego elektryka w urzadzenia f-my AKTYWIZACJA takie jak 1)neonowy próbnik napięcia, 2) dwubiegunowy próbnik napięcia.
I tutaj mam kilka pytań do Kolegów fachowców:

• jak te sprawy regulują przepisy
  • w jaki sprzęt (aktualnie produkowany) powinienem wyposażyć elektryków.
    Pragnę poinformować że nie jestem z wykształcenia elektrykiem.

może tu coś jest w PN dotyczącego BHP:
http://www.narzedziownie.pl/?t=k&i=201

STANCA

Dzięki za próbę pomocy w tym temacie.
Normy, które Kolega mi poleca mówią tylko o wymaganiach sprzętu i dotyczą w zasadzie wytwórców takiego sprzętu.
Mnie chodzi o przepisy prawa takie jak Rozporządzenia, polecenia PIP-u itp., które mówią o wyposażeniu pracowników w sprzęt w celu wykonywania pracy elektryka służb utrzymania ruchu. Specyfika pracy na tym stanowisku wymaga w czasie usuwania awarii lub nieprawidłowej pracy układów sterowania, wcześniejszego sprawdzenia obecności napięcia bądź to przy diagnozowaniu układów lub kontroli przed dotykaniem elementów, które były pod napięciem a zostały wyłączone w celu ich wymiany.
Liczę nadal że ktoś może mi wskazać takie przepisu lub zalecenia, za co z góry dziękuję.

P.S.
Zapraszam do wymiany wiadomości lub porad także w innych tematach związanych z BHP w pracy elektryków.

POZDRAWIAM

Problematyka jest znacznie szersza jak by się zdawało.

Wybrane paragrafy z Rozporządzenia ministra gospodarki w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych.

http://www.podstacja.internet.v.pl/strony/bhp.htm

jako że kolega nie jest elektrykiem to może się przydać:
http://bezel.com.pl/organizacja.html

dodam w sklepie ise można nabyć:

napewno na sprzęcie musi być oznaczenie CE, oraz poprosić o deklarację zgodności.