Analizator jakosci energi Enea

Witam. Jestem nowym na waszym forum i mam pytanie co fo pomiaru wykonanego przez ENEA. Problem z zanikiem spadku napięcia zgłosiłem do ENEA w grudniu 2024, przyjechali i sprawdzili napięcie na 3 fazach w skrzynce SKP na dwóch było 206 V a na 3 było 186 V.
Napisałem z sąsiadem pismo o analizę napięcia u mnie i u niego bo też miał spadki napiec. Mruganie migotanie świateł w domu.

Po czym zrobili analizę jak niżej i czy oni unywaja ręce od tego tym pismem i czy mogę jakoś im to uzasadnić w odpowiedzi że jest to nie zgodne. Nie znam się i proszę o pomoc co mogę w tej sprawie.

Może też ma na to wpływ że jest zalozonych dużo ekranow fotowoltaicznych u sasiadow i nie ma założonych filtrów przed siecią. Może to powoduje spadki choć i też pogody słonecznej nie ma żeby produkowały prąd.

Ktoś coś pomoże. Z góry dziękuję

Niewiele z tego pisma wynika … włóż skany pełnych stron wraz z wnioskami (o ile są).
Choć sytuacja wydaje się być już jasna z tego co piszesz … tzn normalne napięcie będziesz miał w słoneczne dni (podniesie je fotowoltaika sasiadów) a wieczorami i dni pochmurne energetyka utrzymuje niskie napięcie na transformatorze … może zawalczyli o to własciciele fotowoltaiki :wink: … mają z tego korzyść.
Pamiętaj, że napiecie nie spadające poniżej 207V nie jest podstawą do reklamacji a nawet jeżeli obniży się U<207V to i tak musi się ono utrzymywać przez określony czas.

Z pisma niewiele wynika. Kup sobie “inteligentną wtyczkę wifi z pomiarem mocy” za 50 zł i będziesz wiedział, jakie są napięcia, jak włączysz zapisywanie napięć.
Ewentualnie licznik supla, ale to będzie bolało w udo, bo ok. 500 zł.

[quote=“KonradOW, post:3, topic:15238, full:true, full:true”]
Z pisma niewiele wynika. Kup sobie “inteligentną wtyczkę wifi z pomiarem mocy” za 50 zł i będziesz wiedział, jakie są napięcia, jak włączysz zapisywanie napięć.

Ewentualnie licznik supla, ale to będzie bolało w udo, bo ok. 500 zł.
[/quote]